Forum

Rosenrod

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne S., 12. maj 2011 kl. 22.51

Er der nogen der ved om denne plante kan købes et sted?
Jeg har søgt efter den, og finder kun helsebutikker med div. piller. Den skulle være til at finde som plante synes jeg, men måske tager jeg fejl? Mvh HS

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. maj 2011 kl. 8.04

- rosenrod er en plante som er endemisk i grønland - jeg kan godt undvære en lille plante - men du må selv hente den - jeg har meget dårlige erfaringer med forsendelse - jeg bor ved kalundborg -
MM

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne S., 13. maj 2011 kl. 13.22

Mange tak, desværre kommer jeg ikke lige til Sjælland indenfor overskuelig fremtid, jeg bor på Djursland. Men jeg fandt et sted på nettet hvor jeg kan købe 10 rodstiklinger.
Du skriver noget om dårlige erfaringer med forsendelser, her må jeg sige at de steder hvor jeg har handlet og fået tilsendt bl.a. græsser om foråret har været gode. Jeg ved selvfølgelig ikke om jeg bare har været heldig.
Vi laver smoothiis næsten hver dag med grøntsager og jeg fik den idé at prøve med rosenrod, hvis jeg kunne finde planten, har du nogen idé om hvordan den smager og hvad bruger du den til?
Mvh
Hanne

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. maj 2011 kl. 14.39

- jeg bruger den til at se på i haven - den er meget langsomt voksende - med tiden kommer den til at ligne lidt efter en bonzaiplante den hedder sedum roseum - jeg synes den er for smuk og for dyr at spise -
MM

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 13. maj 2011 kl. 18.44

Hej Hanne.
Jeg ved, at du kan købe Rosenrod her: www.kongshave.dk/ViewPage.php?lang=dk&toplink=86&bestilling=1

Men det er måske også dem "du har fundet på nettet.?

Bruger du den i stedet for Ginseng.??
De kan købes samme sted.

Venlig hilsen
Holger Pedersen

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susan Eskildsen, 23. maj 2011 kl. 15.23

Hej Hanne
Prøv evt hos www.urtegartneriet.dk, de har ALT hvad hjertet begærer af urter osv og de sender også. Kører selv ud og henter en på søndag.
Mvh Susan

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. maj 2012 kl. 21.47

Er der nogle som har småplanter af Rosenrod?. Jeg skal bruge en hunplante, en rødblomstret.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Rubinovitz, 4. februar 2014 kl. 14.08

hej mogens

hvis det er rhodiola rosea (tror jeg den hedder), kunne jeg evt godt bruge en plante på et tidspunkt

mvh

jacob

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 5. februar 2014 kl. 9.18

den hedder sedum roseum og er endemisk fra grønland

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. februar 2014 kl. 7.57

jeg har kvajet mig den hedder rhodiola rosea

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Rubinovitz, 6. februar 2014 kl. 8.11

ok. hvis du vil af med en plante og jeg kommer på de kanter er jeg bestemt interesseret. spiste den som pulver her i vinters, og kunne godr tænke mig at dyrke den i haven

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. februar 2014 kl. 9.09

ok gi´ besked i forvejen

Nyt svar til emnet »Rosenrod«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Rosenrod

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider