Forum

Hjælp – er min Gunnera mon helt død?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Jensen, 4. maj 2011 kl. 20.51

Hej Hej :0)
Vi fik et skud af en ven sidste sommer og da nåede den at blive ca. 1/2 meter høj med ca. 8-10 blade.
Da man meldte af frost dækkede vi vores gunnera af med et "fibertex dug" i mandags 2/5-11 - og nu ser det ud til, at det åbenbart ikke har været nok da jeg så til den i dag. Skulle vi have gjort noget andet?
De allerrede store blade 14 stk. var (mellem 5-20 cm.) de er stort set helt brune, der er kun lidt grønt inde ved stilken og den største har lukket sig helt sammen.... snøft snøft... er den så bare helt død nu??
Kunne vi klippe bladene af og give den masser af gødning og vand - ville der så måske være håb for, at de 2 små blade som ikke er kommet helt op, vil komme frem eller er der noget ande vi kunne gøre?

På forhånd tak for hjælpen.
Vh Lone

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 5. maj 2011 kl. 14.35

Jeg tror bestemt ikke at den er død. Jeg glemte at dække min ned så der er bladene også blevet brune. Dem klipper jeg af. Den skal nok komme med nye blade men er blevet sat noget tilbage. Det gør kartofler og georginer også selv om at de første blade bliver brune af frost.

Nyt svar til emnet »Hjælp – er min Gunnera mon helt død?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp – er min Gunnera mon helt død?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider