Forum

Fuger i terrassebelægning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Katrine Rønnow, 23. april 2011 kl. 21.59

Vores terrasse består af betonfliser med natursten rundt om hver flise, som det ses på billedet.
Sandet mellem stenene forsvinder langsomt og er efterhånden ret løst = stenene begynder også at blive løse. Det vil blandt andet sige, at man dårligt kan sidde på en stol uden at stolebenene ryger ned i et "hul" mellem stenene, hvilket er pænt irriterende.
Er der nogen, der har et forslag til et velegnet fugemateriale, der kan "hældes" ned mellem stenene, så stenene bliver hvor de er og som forbliver "hårdt", så man kan stille et stoleben på uden at ryge igennem? Og hvis det så samtidig var en barriere for ukrudt, ville det ikke gøre noget...
På forhånd tak... :-)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 24. april 2011 kl. 16.56

Stenmel er vejen frem ;-) Jeg har fejet grå stenmel ned mellem alle mine fliser.
Dog vil jeg tro at en løsning med sand evt. stenmel og beton/cement er bedre i din terrasse. Bland det tørt, fej det ned og vand - og det hærder.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. april 2011 kl. 21.36

Inden du udfører Lises gode forslag, bør du med en kraftig vandstråle fra haveslangen, fjerne så meget som muligt af det gamle sand mellem naturstenene. Derved får du et tykkere lag af den nye blanding ned mellem stenene, som holder meget bedre. Et tyndt cementlag knækker let.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine Rønnow, 24. april 2011 kl. 23.47

OK. Mange tak for råd. Jeg vil kaste mig ud i det...

Nyt svar til emnet »Fuger i terrassebelægning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fuger i terrassebelægning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider