Skrevet af: Katja A., 19. april 2011 kl. 22.12
hej jeg har et stort problem hele min have er fyldt med myre så min datter ikke engang kan lege i den det er blevet lidt for meget nu og det er ikke kun et sted i haven men ti steder med store bo af myre kan nogle komme med nogle råd der virker for nu skal de væk for altid
Skrevet af: Mogens; E., 20. april 2011 kl. 8.27
Du får dem aldrig helt væk, men det mest brugte middel er nok kogende vand ned i boet. I handlen kan købes myrepulver som er meget efektivt, når en myre får det på sig og tager pulveret med ned i gangene udryder det hele boet.
Imellem fliser har jeg flere gange hældt lidt sprit ned i boet og så sat en tændstik til. Det trækker luften ud af boet og kvæler myrene.
Men pas på, det kan brænde i et par minutter efter, med en næsten usynlig flamme. Så hold børn og hunde væk.
Nogle haveejere bruger kaffegrums, peber eller boax i sukker.
Skrevet af: Katja A., 20. april 2011 kl. 9.51
oka tusinde tak jeg prøvede det kogende vand igår med salt i da jeg har hørt de ikke kan lide det. det kan godt være et dumt spørgsmål men hvad er boax
Skrevet af: Lise D, 20. april 2011 kl. 11.59
Det problem har jeg også, her er bare myrer overalt på hele grunden på 800 m2.!!
Jeg har købt noget fra Borup som skal vandes - flydende væske der blandes op i vand 1:10.
Håber på det virker!
Skrevet af: Clara Andersen, 20. april 2011 kl. 12.33
Det Mogens kalder boax er vist boraks, natriumborat, altså også et kemikalie, og jeg er ikke sikker på, at apoteket sælger det mere.
Myreproblemet går over, når vi får en ordentlig skylle, så vand evt. den værst ramte del af haven, så søger de ned i jorden. - Jeg har dem også i urtebede hvert år, men udover at rode op i nysået gulerod, generer de mig ikke ret meget.
Skrevet af: Mogens; E., 20. april 2011 kl. 15.44
Clara du har ret med stavningen. Jeg har set pulveret hos Matas. Det blandes med lidt sukker og når myrerne spiser det, bliver det som cement i maven.
Skrevet af: Katja A., 20. april 2011 kl. 17.54
tusinde tak alle sammen jeg prøver mig frem
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.