Skrevet af: Dorte B., 15. april 2011 kl. 13.19
For et par uger siden gik jeg en tur i haven og så til min SKRÆK denne plante overalt! I bedene, imellem fliserne, imellem stenene, i græsplænen...
Vi købte huset for trekvart år siden, og jeg har derfor ikke lært haven helt at kende endnu.
Jeg har en fornemmelse af at det kan være selvsåede frø fra et af vores store træer i haven (som jeg ikke er helt sikker på hvad er endnu).
Jeg er ret bekymret for denne "ukrudt", for den er som sagt overalt. Er der noget jeg kan gøre ved den, ud over selvfølgelig at hive planten op? I græsplænen er der tusindvis, kan jeg "nøjes" med blot at slå græsplænen som normalt og så det forsvinder af sig selv?
Jeg er ret ked af denne "opdagelse", da jeg ved at jeg i sensommeren også skal til at have besvær med selvsået ahorn over det hele, hvilket jeg synes var hårdt nok i forvejen. Men nu kommer der så også denne "ukrudt" om foråret.... HJÆLP, er der noget som helst jeg kan gøre?
"Planten" er pt. ca. 4-5 cm høj fra jorden og op, og har en forholdsvis lang rod. Den er dog rimelig nem at hive op stadigvæk, nu hvor jorden er fugtig.
Der er to blade på stænglen, placeret lige overfor hinanden. Hvert blad er ca. 3-4 cm. lang.
Skrevet af: Else B.H., 15. april 2011 kl. 15.28
Hej Dorte
Det ligner Ahorn.. den er slem til at så sig selv overalt... men heldigvis nem at luge op eller hakke om..
Hilsen Else
Skrevet af: Else B.H., 15. april 2011 kl. 15.29
Hej Dorte
Det ligner Ahorn.. den er slem til at så sig selv overalt... men heldigvis nem at luge op eller hakke om..
Hilsen Else
Skrevet af: Steffen Jensen, 15. april 2011 kl. 16.29
Det er 100% Ahorn, jeg har selv et træ i haven og de vrimler op overalt i græsplænen...
Desvære går de jo til når der skal slås græs for første gang;-)
Skrevet af: Brian Jensen, 16. april 2011 kl. 3.06
det kan også være ask de kommer også på den måde
Skrevet af: Dorte Jessen, 19. april 2011 kl. 18.15
det kan også være spirer fra Aske træet, de er magen til, sørg for at få den hakket op, de vokser som ukrudt :-S
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.