Forum

Tips og Ideer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 14. februar 2004 kl. 10.21

Jeg har registreret, at kategorien Tips og Ideer har befundet sig på et sidespor i nogen tid.

Det kan der være mange gode begrundelser for, men jeg skal afholde mig fra gætterier.

Jeg finder det uheldigt, at man fortsat omtaler en oktober-belønning, der aldrig er udmøntet.

Mit forslag er, at redaktionen visker tavlen ren og efterfølgende giver mulighed for at skrive indlæg til kategorien uden forhåndscensur.

Jeg har flere gange med kontant udbytte læst ikke præmierede forslag.

Mit forslag er derfor, at kategorien føres videre uden løfte om at belønne et tip hver måned.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. februar 2004 kl. 12.36

Jeg er den ansvarlige redaktør for tips og ideer, og jeg har en dårlig samvittighed siddende og gnave i sjælen – den er muligvis kravlet lidt for dybt ned. Så det er fint at få et spark fra sidelinjen og nogle ideer til, hvordan vi kan gøre.

Årsagen er selvfølgelig manglende tid. Det meste af vores indsats på Havenyt.dk er frivilligt arbejde – der er desværre endnu ikke økonomi til andet. Det betyder, at vi ind imellem er nødt til at prioritere mellem arbejdsopgaverne, da vi har svært ved at nå det hele.

Redigering af Tips og ideer er blandt andet frivilligt arbejde. Jeg vil dog gerne love at gøre noget ved det i den kommende uge. Bl.a. få uddelt præmien og få indsendte forsalg redigeret og offentliggjort. Jeg har dog først nogle timers ledig tid efter tirsdag, når jeg har fået sendt martsnummeret af Praktisk Økologi i trykken.

Vi vil overveje dit forslag om at fjerne præmien, da det tager tid fra redigering af tips. Det er også sjældent, at månedens tip skiller sig væsentligt ud fra de andre, der er kommet ind. Det er åbenbart også din vurdering.

Forskellen på Tips og ideer og Forum er netop, at Tips og ideer er blevet vurderet af en eller flere, inden de offentliggøres, så brugerne har en sikkerhed for, at tippet er ok at bruge – og ikke skader miljøet og havens mennesker.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 14. februar 2004 kl. 13.37

Karna Majs lynhurtige reaktion på mit indlæg giver mig påny lejligheden til at prise redaktionens arbejde, der kun kan beskrives med ordet: Fremragende.

Ingen behøver at have dårlig samvittighed.

Jeg ser udmærket begrundelsen for, at Tips og Ideer har et særligt koncept.

Derfor vil jeg efterfølgende foreslå, at konceptet bevares, men at det gradbøjes, så redaktionen ikke er forpligtet til at uddele en præmie hver måned.

Reelt er der ud fra konceptet en belønning i, at en ide offentliggøres.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. februar 2004 kl. 22.18

Min hurtige reaktion viser netop holdindsatsen bag Havenyt.dk. Faktisk har jeg i disse dage ikke tid til at deltage i Forum. Men Jakob Bock gav mig et praj om, at der var et indlæg på Forum, som jeg nok lige blev nødt til at svare på.

Nyt svar til emnet »Tips og Ideer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tips og Ideer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider