Skrevet af: Lillian Gammelgaard, 29. marts 2011 kl. 3.09
Jeg har et hus i Sverige nær Kalmar. Jeg har fået fældet en hel del store træer på grunden, da de lagde huset i skygge, det har gjort at huset nu ligger meget åbent, Det kunne jeg tænke at afhjælpe med en hæk, gerne en blomstrende hæk, vild syren eller andet, evt en blandet hæk. ( omkring 3 til 4 m. i højden).
Er der nogen der kunne give mig et godt råd om valg af hæk og hvad skal jeg evt. være opmærksom på. Huset ligger i en meget lille by, med søde og venlige naboer.
mange solhilsener fra lillian.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 29. marts 2011 kl. 14.23
Du skal i sær være opmærksom på at hæk ikke er meget brugt i Sverige! :o) De har meget mere åbne haver end vi har, så en massiv hæk vil nok virke lidt voldsom på naboerne.
Men lidt mere åbne og måske knap så høje buske vil nok virke mere indbydende. Jeg ville fx vælge sargentæble og bærmispel - to meget smukke, blomstrende buske.
Skrevet af: Mogens; E., 29. marts 2011 kl. 21.48
Et par Dronningebuske og en Kejserbusk vil pynte i hækken.
Skrevet af: Lillian Gammelgaard, 30. marts 2011 kl. 0.31
Tak for svarene det er alle meget smukke buske og jeg ser der er masser af muligheder, og jeg er opmærksom på det med de åbne haver i Sverige og vil derfor netop ikke vælge en for volsom hæk men jeg vil alligevel gerne have lidt privatliv i min have uden at virke for tillukket.
Så tak for svarene jeg er sikker på at det vil ende op med en smuk hæk.
Solhilsener
Lillian
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.