Skrevet af: Anders H., 28. marts 2011 kl. 23.05
Hejsa
Jeg har et spørgsmål efter jeg oplevede noget ret mærkeligt...
Min kæreste har vasket, renset og skrallet 2kg kartofler som så helt fine og normale ud.
Vi skar dem begge i tynde skiver, da vi skulle lave Pommes Anna og alt var fint...
Det tager jo noget tid at skære ud og som vi havde fået skåret mange skiver, begyndte kartoffelskiverne af blive rødlige dem vi havde skåret først. Jo længere de lå "og ventede" jo flere blev rødlige i farven.
Jeg begyndte at ligge skiverne som de nu skal i et fad og efter jeg var færdig var mine fingre helt sorte som om jeg havde stået i haven hele dagen og det vil bare ikke komme af. Hvad sker der lige?
Jeg fortsatte med retten og smed fadet i ovnen og efter det var færdigt var der i bunden sammen med alt olien blandet sort i farven som om der var sort olie i eller noget i den stil. Det var ikke fuldstændig voldsomt, men mit spørgsmål er hvad hulen der forårsager dette?
Og kan vi spise dem eller skal vi passe på? Og hvorfor blev de rødlige til at starte med? Og hvorfor hulen blev mine fingre sorte efter jeg havde arbejdet med dem?
Jeg er ikke allergisk af hvad jeg ved af. Hygiejnen var i top og kartoflerne så helt normale og "gullige ud" som normalt.
Skulle vi have vasket skiverne også da de begyndte at blive rødlige efter noget tid?
Hjælp mig...
Mange hilsner
Jesper
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.