Forum

Regnvands faskine / Siveslange?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Flemming C., 12. marts 2011 kl. 8.59

Jeg mener at man skal søge sin kommune om tilladelse til at nedgrave en regnvands faskine, gælder denne ansøgnings pligt også, hvis man istedet for faskine nedgravning vælger at nedgrave en længere siveslange i sin græsplæne ?

Jeg har 2 stk. 1000 L tanke stående, som jeg ville have tilkoblet nogle udhus tag nedløb, for at bruge vandet til alm. havevanding / bilvask, herunder også græsplæne vanding.

Jeg tænkte at det var en god måde at grundvande sin græsplæne med sive slangen, men også som overløbs sikring for vand tankene ?

Er dette lovligt, uden at underrette kommunen ?

Venlig Hilsen

Flemming

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Larsen, 12. marts 2011 kl. 18.42

Jeg er meget sikker på at du skal søge hos kommunen, men tror ikke der skulle være de store problemer i at få en tilladelse.

Angående brug til overløbssikring tror jeg ikke de er så gode fordi der ikke er ret stor volumen i slangerne, og det heller ikke kan nå at sive ned så hurtigt.

Med venlig hilsen

Jeppe

www.kloak-problemer.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming C., 13. marts 2011 kl. 11.00

Tak for svaret Jeppe Larsen.

Jeg har nok en græsplæne på ca. 250m2, men hvis jeg graver 250 m siveslange ned med 1 m afstand, hvor mange m3 regnvand tror du så de kan aflede ?

Hilsen

Flemming

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe Larsen, 13. marts 2011 kl. 15.58

Jeg kender ikke lige nogle beregnings modeller til det, men kunne forestille mig at det nok kunne lade sig gøre.
Du skal så sikre dig at din beholder er stor nok til at tage spidsbelastninger, og at dit grundvand ikke står for højt her i februar til april, så din græsplæne bliver for sumpet.

Med venlig hilsen

Jeppe

Nyt svar til emnet »Regnvands faskine / Siveslange?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Regnvands faskine / Siveslange?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider