Skrevet af: Andreas A., 11. marts 2011 kl. 11.17
Jeg har en lille altan på ca. 1m2 i 3. sals højde ca. 100m fra Lillebælt og døjede sidste år med at blæsten ødelagde de lavendel, purløg og persille jeg plantede sammen i en stor potte.
Jeg vil rigtig gerne dyrke et eller andet på min altan.
Gerne nogle krydderurter eller et par blomster til at tage ind i vaser i løbet af sommeren.
Jeg er dog total blank for hvilke der vil kunne klare sig under så stærk en blæst og håber i har nogle ideer.
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. marts 2011 kl. 12.02
Hej Andreas -
har du ikke mulighed for at afskærme lidt mod vinden?
Skrevet af: Andreas A., 11. marts 2011 kl. 12.56
Der er afdækning i en højde af ca. 1 meter.
Sidste år brugte jeg en af de dersens kasser der hænger på kanten og går ned ad begge sider og det gik som sagt galt.
Jeg kan sagtens stille på gulvet, men pga. det lille areal og siderne er der ikke meget lys dernede.
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. marts 2011 kl. 16.13
Jeg har ikke lige nogle gode forslag - andet end noget glasafskærmning og et bord, som planterne kan stå på, så de kommer op i lyset.
Eller måske kunne du have en lille mistbænk på et bord - det ville give noget beskyttelse til planterne?
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. marts 2011 kl. 23.15
Nogen gange skal man måske erkende realiteterne. 1m² altan på 3. sal og så havedyrkning ? Man kan jo heller ikke anlægge en fodboldbane hvis man kun har et stykke jord på 10m², uanset hvor meget man ønsker det.
Køb en lille bakke karse, det skal nok lykkes. Men ret meget havedyrkning kan der vel aldrig blive tale om.
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. marts 2011 kl. 7.24
Der kan da sagtens blive plads til lidt krydderurter - hvis de bare ikke blæser væk...
Skrevet af: Steen C., 12. marts 2011 kl. 23.14
"Køb en lille bakke karse, det skal nok lykkes"
Det er sgu go´værksted humor!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.