Forum

Jeg har brug for hjælp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Bøje, 16. januar 2011 kl. 10.23

Jeg bor i et rækkehus med gårdhave ud til kommunens areal. På kommunens areal er der græs og en gennemgående sti. Stien bruges til hundeluftning. Hundene besørger på græsset og folk samler det ikke op. 4.80m fra min hæk står to cirka 20m høje piletræer. de skygger, så jeg ikke får sol ind i min have mere end 1 time om dagen. De sviner med grene og blade i hele haven. Jeg kan ikke lukke skråvinduerne op på 1.salen, for så blæser der blade ind.
Det problem har jeg fremlagt for kommunens vej og have direktør. Hendes kommentarer var at hun ikke vil gøre noget ved probleme, hun bestemmer, så jeg kunne ikke gøre noget ved det.
Er der nogen som kan give mig gode råd til hvordan jeg skal fortsætte denne sag? Jeg ved ikke hvor jeg skal få fat i kompetente personer, som ved en masse om det.
Jeanne Bøje

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. januar 2011 kl. 10.45

- få fat i en journalist - det plejer at hjælpe når det kommer i avisen -
MM

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Bøje, 16. januar 2011 kl. 10.51

Tak

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 16. januar 2011 kl. 10.52

Hvordan ville du forholde dig hvis det var den anden vej rundt?
Jeg mener bare at træerne står ikke på din grund, og hvis de ellers ikke står for tæt på din grund i følge hegnsloven så er det det der hedder, Bad Luck.
Hvis du er uenig med mig, så køb en økse og fæld dem...

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. januar 2011 kl. 11.31

Jeanne.
Vi havde noget af samme problem med kommunen sidste år. Satte en notits i den lokale avis hvor vi indbød borgmesteren til kaffe og hjemmebag så han kunne se på vores problem. Han kom to dage efter. Siden er han i avisen blevet budt på kaffe fra mange andre grundejere, og han har været hos de fleste. Men vi har også en flinker borgmester. Det vil så vise sig om problemerne bliver løst, nu hvor kommunerne sparer rø... ud af bukserne.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 16. januar 2011 kl. 17.11

Der er jo tusindvis af andre parcelister som også gerne så at naboens træer blev fjernet så de kan få en bedre udsigt, eller at naboen ikke skal ha' lov til at bygge på sin grund fordi man nu engang helst vil bevare sin nuværende udsigt. Og så er vi rigtig mange som også hvert eneste år må rive blade og ofte også lidt kviste sammen fra træer udenfor vores matrikel.
Og sådan kan man nok blive ved med utallige eksempler på mennesker som måske slet ikke skulle bo i et parcelhuskvarter eller i byen overhovedet.
Nogen vælger en lejlighed på 4. sal, der har man ikke de problemer.
Man har nu engang ikke en generel ret til at bestemme hvad naboer og andre grundejere må på deres matrikler så længe de retter sig efter gældende regler.
Og det med hundelortene, ja - i kan jo gå ud og samle dem op hvis de generer. I øvrigt så er det jo også naturlig gødning.
Men den bedste vej er vel altid at søge at få en fornuftig snak med de involverede, og så ellers at indrette sig efter forholdene. Og endelig kan man måske også få sin læge til at udskrive noget beroligende !

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanne Bøje, 16. januar 2011 kl. 20.11

Hej Gert og Mads

Jeg spurgte efter konstruktive råd og ikke negative svar fra hundeejere og folk ansat på kommunen. Hvis man ikke har noget godt at sige/skrive, så skal man måske lade vær. Lad jeres negativitet gå ud over andre...

Tak til Mogens. Jeg er glad for gode råd :-)

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 16. januar 2011 kl. 21.24

Jeg går ike ud fra at du mener kommunen skal gøre noget ved hundelortene, men du kan måske selv gøre noget. Jeg har en bekendt der havde et tilsvarende problem. Han gik i en periode rundt og satte små dannebrogsflag i alle hømhømerne. Efter nogen tid var det somom hundeejerne fattede at det måske ikke var så smart at lade hundelort ligge hvor børnene løb rundt og spillede bold.

Med hensyn til piletræerne, går jeg ud fra, at de står på kommunens grund (ellers kan de vel ikke gøre noget). Du kunne måske tilbyde at påtage dig alle udgifter med at fjerne træerne. Eventuelt få nogle af naboerne til at støtte dig.

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 17. januar 2011 kl. 20.48

Min kære Jeanne.

Jeg må sige at jeg er lidt forundret over din reaktion på mit indlæg! Hvordan kan det opfattes som negativt?

Jeg er hundeejer men kommenterede ikke på den del er ikke kommunal ansat heller.

Jeg har læst dit indlæg igennem igen og kan ikke se hvordan kommunen skulle være ansvarlig for at samle hundelorte op.
Men det virker ikke som om det er dit problem heller.
Derimod piletræet, som selvfølgelig smider bladene.
Og det er der ikke megat at gøre ved.
Jeg er forøvrigt enig med Gert.

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 18. januar 2011 kl. 6.07

Hej igen positive Jeanne.
Ja det er da klart at du helst vil høre fra folk som vil give dig ret. Men hvad nu hvis du ikke har ret ?
Jeg er ikke hundeejer og ej heller ansat ved kommunen, jeg er såmænd bare en glad og positiv haveejer som syntes at dette forum helst skal handle om havebrug og meget gerne økologisk havebrug i stedet for at søge ynk.
Skriv i stedet til Juridisk Brevkasse hvis du mener du bliver udsat for overgreb.
Og så har jeg for øvrigt lige været ude på en lille morgenrundtur i haven, og kan begynde at ane de første små spirer, så mon ikke også at det bliver forår nok en gang ?

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 18. januar 2011 kl. 10.43

Jeg synes det er en underlig hård tone i denen tråd (fra begge sider). Er det virkelig nødvendigt?

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 18. marts 2011 kl. 22.16

Hej jeanne Bøje Hvis de kommunale træer står under 5 m. fra skel , burde du kunne få hegnssynet til at se på højden så
solen kan komme ind til dig. Hilsen H.G.

Nyt svar til emnet »Jeg har brug for hjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Jeg har brug for hjælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider