Skrevet af: Kalle Kristensen, 31. oktober 2010 kl. 16.44
jeg har en bananpalme og jeg vil gerne have den skal vokse, men kan man bruge lampelys til det.
på forhånd Tak
hilsen kalle kristensen
Skrevet af: Mogens; E., 31. oktober 2010 kl. 18.44
Hvis din bananplante er en Musa Basjo ( den mest almindelige) kan den sagtens vokse indendørs, og sætte et nyt blad ca. hver 3.uge hele vinteren, hvis den står inden for 2m. fra et sydvendt vindue. Det er en tørstig plante som også skal have lidt gødning i vandet.
Skrevet af: Kalle Kristensen, 31. oktober 2010 kl. 19.11
ok tak
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. november 2010 kl. 11.45
- bananplanten er ikke en palme men en staude - musa basjoo har bedst af at overvintre køligt den kan sagtens overvintre udenfor - mine klarede sig fint i den sidste vinter - uden overdækning - men op ad en sydmur - andre bananarter har det nogenlunde i stue bare det ikke er for varmt og luftfugtigheden ikke er for lav -
fhv. erhvervsgartner .
Skrevet af: Mogens; E., 1. november 2010 kl. 19.41
Hej Mogens Madsen.
Jo, vores bananplanter klarer sig godt her i det lune Røsnæs klima.
Skrevet af: Erik Laugesen, 4. november 2010 kl. 21.38
Hej Kalle..
Jeg vil også sige at den skal opbevares kølig da den kommer fra egne med vinter hvis du vilgiden tilskudslys omvinteren så skal de noget til for at få den til at gro optinal.....lyset udregnes i lux og der skalen masse lux til.prøv at søge på nettet om musa basjoo og hvad dens behov er.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. november 2010 kl. 11.01
- til Mogens E. - jeg kan forstå at du ofså bor på røsnæs så du er da velkommen til at kigge ind på røsnæsvej 147 B men ring først på 23447163 -
Skrevet af: Mogens; E., 6. november 2010 kl. 21.19
Hej Mogens.
Tak for invitationen, vi snakkes ved.
mvh. Mogens.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.