Forum

Beslag til rionet?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette H., 27. september 2010 kl. 18.21

Hej, jeg er ved at få grå hår i hovedet af at skulle finde frem til beslag til rionet uden at betale en mindre formue. ;o)

Jeg har set kabelbøjler foreslået, men hvor køber man dem i den rigtige størrelse og kvalitet? Og hvordan fastgør man rionettet til en mur (gerne i fugen). Muren skal være i stedet for en stolpe, så det skal ikke ligge parallelt med muren, men stå ud fra muren.

Det blæser af og til en del her, så det skal jo hænge fast, men hvordan fastgør jeg det - beslag, skruer osv.? Nettet er 6mm.

Jeg håber, at en eller anden venlig sjæl kan hjælpe mig, for lige pt. er projektet strandet på beslag og skruer. Det er jo lidt kikset. :o)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 28. september 2010 kl. 0.17

Hej Anne Mette
Det kan jo gøres på mange måder, mere eller mindre fikst eller hæsligt ?
Jeg har købt nogle øskner med 8mm hul og skruet dem i væggen. Så har jeg bøjet (ved hjælp af et lille stykke rør) nogle holdere som passer i øsknerne. Jeg har bøjet dem så nettet får en passende afstand fra væggen. Og så kan jeg løfte nettet af væggen hvis jeg får brug for det.
Men som sagt, så kan det jo gøres på mange andre måder også. Jeg syntes bare selv at kabelbøjler ser skrækkelige ud. Dem kan du for resten få i forskellige størrelser hos din lokale el-installatør.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 28. september 2010 kl. 0.22

En gang til.

Jeg kan se at jeg vist misforstod dit spørgsmål Anne Mette. Du vil ha' nettet til at stå vinkelret på væggen ? Jamen så kan du jo nok alligevel bruge ideen. Og hvis du så skal ha' en træstolpe i den anden ende, så kan du jo også let skrue nogle øskner fast i stolpen.
Eller har jeg helt misforstået dig ?

Nyt svar til emnet »Beslag til rionet?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beslag til rionet?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider