Forum

Forår på vej?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 26. november 2003 kl. 9.22

I søndags opdagede jeg de første anemoner i haven og i dag er en prydbusk ved at springe ud (jeg ved ikke hvad den hedder, dens blomster lugter af kattep.). Er der andre hvis haver her i november viser tegn på forår? Jeg læste lige i avisen at det er første gang november var varmere end oktober, måske er det derfor?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 27. november 2003 kl. 10.15

I weekenden var jeg på besøg i en have i Nordvestsjælland og her var der udsprungne blomster i to primulaplanter af den slags som sælges som potteplanter om vinteren.

Jeg har også enkelte yndige små blå violer, men det er næsten normalt i november her hos mig på Vestlolland,

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 27. november 2003 kl. 23.30

Når nu primula nævnes, må jeg næsten fortælle om mine. I marts købte jeg på torvet en hel kasse mørkeblå aurikler for 30 kr. De blev placeret køligt inde, og da de blev plantet ud en god måned senere, var de uden blomst.

Men så startede de alle at blomstre igen, måske i juni, og de har blomstret hele tiden siden og gør det stadig nu her næsten 1. dec. selvom de er plantet om til et andet sted i mellemtiden!

Jeg har også et par hornvioler i blomst.

Nyt svar til emnet »Forår på vej?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Forår på vej?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider