Forum

Ideer til skråning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karsten K., 18. juni 2010 kl. 11.02

Hej

Jeg er lige flyttet i hus og har fået have, og er ved at rette lidt op på den. Jeg har en temmelig stejl skråning over mod naboen, den er skråner ca. 1m og i knap 45 grader, måske overdrevet, men så meget som kan uden at jorden regner væk. I skellet står der en Spirea hæk. Skråningen er for stejl til at jeg kan klippe græsset uden at bruge en trimmer og det har jeg ikke tålmodighed til. Så jeg har tænkt på om jeg kunne plante noget bunddække og grænse det af med fliser til græsplænen. En anden mulighed var også at bygge en lille mur og prøve at køre noget jord på og så lidt mere græsplæne.

Hvad har i af gode ideer ?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M M, 18. juni 2010 kl. 21.28

Hej Karsten

Jeg ville vælge en mur af kampesten men det et stort arbejde, havde selv samme problem, dog op mod huset, hvor jeg har lavet en mur på ca 70-80cm højde af kampesten. Blev træt at halvlangt græs, så nu har jeg kun lidt forneden hvor græsslåmaskinen ikke kan "nå". Det afhænger meget af hvor meget arbejde du vil lægge i projektet.
Der er masser af muligheder for buske eller bunddække, du kan bare se hvad der rundt omkring er brugt. Det der funger på vandrette stykker, vil formentligt også kunne bruges på en skråning. Det kræver nok lidt mere info om jordtype, fugtighed og lys for at komme med konkrete forslag.
mvh Michael

Nyt svar til emnet »Ideer til skråning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ideer til skråning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider