Skrevet af: Thomas Rasmussen, 7. juni 2010 kl. 16.35
Hej Alle
Jeg har nu på 2 sæson et citrus træ som jeg er meget glad for. Det sætter masser af frugter og de bliver også fine i størrelse. Det eneste er, at frugterne ikke bliver gule. Man kan sagtens spise dem, men ville gerne hvis de kunne modne.
gode ideer eller nogen der ved hvorfor ?
Ps de står inde om vinteren og ude om sommeren
mvh
Thomas
Skrevet af: Thomas Rasmussen, 8. juni 2010 kl. 9.44
her er et billede af det fine træ. Comments any one ?
Skrevet af: Lilium J., 8. juni 2010 kl. 12.47
De skal have en længere periode med under 13C før grønne citroner
skifter til gult.
Har du prøvet at lade dem stå lidt længere udendørs?
Skrevet af: Thomas Rasmussen, 8. juni 2010 kl. 12.58
Hej J Lilium
Jeg har først sat det ud her i slutningen af maj. Ellers så har det stået indenfor i huset vinteren over.
Så dvs hvis jeg plukker de største og ligger dem i køleskabet bliver de gule? eller er det bare ren teori
mvh
Thomas
Skrevet af: Lilium J., 8. juni 2010 kl. 14.27
Det har jeg ikke prøvet!
Jeg tror det er en fysiologisk proces som formentlig også kræver lys.
Jeg har læst det her:
citrus.forumup.org/index.php?mforum=citrus
men lige nøjagtigt hvor, kan jeg p.t ikke lokalisere og der er jo utroligt mange sider.
Har iøvrigt selv en del forskellige citrus. I udestuen er det sjovt at se at Lime kan tåle al den varme den kan give f.eks. 45 C, mens citron lider ved den temperatur.
Skrevet af: Johnny Hansen, 6. august 2014 kl. 16.41
Hej. Med hensyn til de svar der er givet om hvordan citroner bliver gule? Skal det forstås sådan, at man først kan høste citroner om efteråret når det bliver koldere?
Hilsen Johnny
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.