Skrevet af: Persian Power, 25. oktober 2009 kl. 22.12
Hej er der nogen der ved om der kommer bananer på en musa basjo man har købt i et drivhus? HJÆLPP. SKAL den ha' sol? eller kan den godt undværre
Skrevet af: Lone Brems, 26. oktober 2009 kl. 11.03
Hej Persian Power
Bananpalmen er tilpasset forholdene i tropiske eller subtropiske landområder så hvis du kan opretholde en temperatur døgnet rundt og året rundt på over 15 grader og året rundt kan sikre 12 timers intenst (kunstigt) sollys, så kan du godt få moden frugt på din bananpalme.
Modne bananer kan på vores breddegrader ses i botaniske væksthuse bl. a ved Århus Universitet.
Ellers vil du når planten er 56 år gammel kunne opleve blomstring som jo også er imponerende ;-)
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Erik, 26. oktober 2009 kl. 15.52
Ja der kommer frugt men de kan ikke spises da den er fyldt med frø...musa basjoo er mere egnet til haven som udplantet eller i koldhus ved en temp på 35 grader og uden blade og udplantet med vinterdækning da roden kan tåle ned til 1520 minus bladene vil dø efter 23 minus den blomstre med en gulgrøn blomst der er en som blomstre for tiden her i esbjerg dog uden at gi bananer da det er for sent på året planten er ca 3 år.
Skrevet af: Søren S Duun, 27. oktober 2009 kl. 15.47
Hej Erik
Hvad er din adresse?
Skrevet af: Erik Laugesen, 27. oktober 2009 kl. 20.41
Du kan ringe hvis du stadig har mit nr
Skrevet af: Mogens; E., 28. oktober 2009 kl. 16.16
Til Erik of Esbjerg.
Mit citrontræ har tabt halvdelen af alle bladene. De faldne blade er fint grønne og uden utøj, men helt tørre. Det er i vækstperioden vandet med meget lidt NPK. eller 3dobb.salm. Der er en del halvstore citroner på planten. Håber din expert viden kan hjælpe mig.
Skrevet af: Erik Laugesen, 28. oktober 2009 kl. 18.39
Har en plante kammerat her på gaden som gør det meget i citrus han tog sine ind før den første frost de er fulde af frugter og er nu også begyndt at smide bladene...han siger at det kan være pga lys forhold...mange frugter...og at han har sat vandningen ned...hans de skyder igen til foråret når lyset vender tilbage...
Skrevet af: Søren S Duun, 28. oktober 2009 kl. 21.35
Hej Erik
Det er det som er problemet, jeg har det ikke og jag kan hellere ikke finde dig via de gule sider
Skrevet af: Erik Laugesen, 28. oktober 2009 kl. 22.10
Ok og nej det kan du ikke...men du kan skrive til denne e-mail.
erik-laugesen@ofir.dk.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.