Skrevet af: Wina Fiona, 17. september 2009 kl. 8.08
Det var med stor sorg vi forleden opdagede vores muldvarp lå midt i myntebedet og var helt død.
Den lå helt fin og ren oven på jorden, som havde den lagt sig til at blunde lidt i solen. Ingen sår eller kvæstelser så den ud til at have...
Meget mærkeligt... Jeg forstår ikke hvad den er død af, og hvorfor... Der er ellers stille og fredeligt i min lille kolonihave. Og der er forbud mod gift og kemikalier af enhver art i hele området, da haverne ligger i et fredet område.
Jeg var ellers så glad for vores lille medhjælper, som har holdt haven fri for skadelige insekter og hjulpet mig med at holde jorden løs og lækker. Og han var så betænksom kun at lave sine bunker langs tjørnehækken mod nord.
vi holdt en stille begravelse uden musik, men trøstede os med en enkelt lunken øl.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2009 kl. 9.51
Jeg mener at i skal kontakte en advokat, da der kan være tale om om mord, muligvis giftmord. I følge retsplejeloven, paragraf 8 stk. 10, omhandlende skade og nyttedyr i kolonihaver er det en alvorlig ting.
Denne kan bede drabsafdelingen om at udelukke, at dødsfaldet ikke har relationer til den verserende bandekrig, der florere lige i øjeblikket og som nu ser ud til at have ramt muldvarper.
Evt. så kan der også være tale om en sag for Begmands politiet (tidligere bagmands politiet), da det ikke kan udelukkes at der har været forgået en slags undergravende virksomhed sted i jeres kolonihave og hvor der sikkert er sket en livlig rokering af hovedløse regnorme sted, uden at nogen har opdaget det.
Til slut vil jeg foreslå at i også kontakter en præst så mulvarpen kan få den værdig begravelse som den fortjener og, hvor sætningen som " af jord var du kommet, af jord skal du igen blive, indgår.
Skrevet af: Wina Fiona, 18. september 2009 kl. 10.46
Jeg havde ellers trøstet mig med, at Lille Mulle var død af alderdom... men vi må nok også have CSI på banen, for der var ansats til mider i hans pels.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. september 2009 kl. 12.01
Mon det så er en sag for indenrigs – mide- nisteret?
Nok om det. Det er sundt at, du kun havde en og at den er fyldt med mider, for det siges, at den skulle have verdens fineste pel.
Skrevet af: T. Frydh, 19. september 2009 kl. 21.53
Mht dødsårsagen, vil det være passende at sende muldvarpen til obduktion på retsmedicinskafdeling. De vil meget hurtigt kunne klarelægge dødsårsagen. Under sådan en obduktion vil der blive taget en række prøver, for at teste om den skulle være påvirket af alkohol, narko, eller anden gift, da døden indtraf. Derudover vil man kontrollerer den for blodpropper, ændringer i hjernefrakturen samt dens levertal. Man vil samtidig kunne afdække alder, køn, genetisk arvemasse, evt familierforhold samt oprindelse.
Skulle der vise sig, at ligge noget kriminelt bag, vil retsmedicinskafdeling straks og automatisk adviserer den lokale landbetjent, politiet, europol, Eurospace, Interpol, FBI, NASA, FN, Robert Mugabe og Poul Thomsen.
Så jo før du kommer igang, jo bedre.
Med venlig hilsen
Dr. med. T. Frydh
NB: Må jeg advare om ikke at begrave den i en kiste. Muldvarpe, mosegrise og regnorm skal altid begraves direkte i jorden. Der er før set tilfælde, hvor de er genopstået, og derved bliver fanget i kiste.
Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2009 kl. 22.18
Stakkels Wina, der må se sig selv blive mobbet bare fordi hende mulle er død. Sikkert er det, at hun ikke nævner det med et eneste ord, hvis hun kommer til at knække en negl i forbindelse med efterårs arbejdet i haven.
Skrevet af: Wina Fiona, 20. september 2009 kl. 7.21
Tak Søren
Og jeg skal nok sparer dig for knækkede negle :-)
Men faktum er det at min have nu mangler en Mulle, for at billedet er helt rigtigt.
Måske det er det med biodiversiteten som den ikke brød sig om...
Skrevet af: Vibeke B, 10. juli 2022 kl. 19.47
jeg ledte hårdnakket efter et seriøst bud på årsag til dødsfald
Jeg fandt i morges meget tidlig to mulvarpe, to forskellige steder i skoven, midt på stierne
Hele, fine og stendøde (seføli let oppustede) Det undrer mig da jeg ikke før har tænkt mulvarp og skov og ikke to på samme morgen og ikke midt på en sti
Har nogen en teori??? Vi er tomorgenvandrere der HAR en men ville gerne høre de kloge hoveder her
Har sendt billede af skovpartiet u mulvarp men skoven er tæt på alm villahaver
Skrevet af: Vibeke B, 10. juli 2022 kl. 19.47
jeg ledte hårdnakket efter et seriøst bud på årsag til dødsfald
Jeg fandt i morges meget tidlig to mulvarpe, to forskellige steder i skoven, midt på stierne
Hele, fine og stendøde (seføli let oppustede) Det undrer mig da jeg ikke før har tænkt mulvarp og skov og ikke to på samme morgen og ikke midt på en sti
Har nogen en teori??? Vi er tomorgenvandrere der HAR en men ville gerne høre de kloge hoveder her
Har sendt billede af skovpartiet u mulvarp men skoven er tæt på alm villahaver
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.