Forum

Plantning af slåen.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Baltser, 14. september 2009 kl. 20.45

Jeg har altid syntes at slåen var et herligt lille træ, og nu vil jeg så gerne starte et fra bunden. jeg fandt nogle bær i skoven og tog dem med hjem, og jeg ville høre om disse bær er af de bær der har godt af at ligge ude en vinter før de er klar til sommer?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 14. september 2009 kl. 21.41

Hej Martin
Som du vil i gang med træfrø – lån bogen "politikens bog om planteformering" udgivet år 2000 – på biblioteket. Så er du godt i gang.

Husk at frø sået med det samme, oftest giver det bedste resultat for amatøren. D.v.s. så dine slåen, så snart du har vasket og presset frugtkødet af kernerne og dæk med lige så meget sand/grus som frøet er tykt.

Så plejer det at lykkes, hvis der ikke går mus i frøene i løbet af vinteren. En kat plejer at hjælpe, men det gør det også at der ikke står højt græs i nærheden, som musen kan skjule sig i.

God held med frøformeringerne. Du må ikke prøve at tørre frøet, så skal du nemlig på kursus et par dage.

Nyt svar til emnet »Plantning af slåen.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plantning af slåen.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider