Skrevet af: Bettina, 27. juni 2009 kl. 22.25
Som I måske har læst i et andet indlæg fra mig, så skal vores lejligheders facade renoveret, og derfor skal vi fjerne de blomster/buske vi vil beholde...
De har lavet en "blomsterbørnehave"... Men der vil jeg ikke plante dem over... Så er der sgu bare nogle der snupper dem...
Så er der nogen der ved hvor mange kan få fat i nogle store billige krukker/kasser/potter... De skal nok være 50*50 eller 60*60, da jeg ik helt ved hvor længe mine blomster/buske skal være i dem...
De må meget gerne være brugte... have skår og lignende...
Bare de er i nærheden af Ishøj.
Jeg skal bruge ca. 5 stk... Og da jeg er førtidspensionist har jeg jo ik lige frem mange penge... Så nogen der har en ide? eller kender nogle der ville udlåne eller sælge nogle brugte?
På forhånd tak.
Hilsen Bettina
Skrevet af: Marianne P., 27. juni 2009 kl. 23.00
Hej Bettina,
Jeg har også måttet finde et midlertidigt sted til nogle større planter. Jeg købte store murebaljer på tilbud i et byggemarked, efterfølgende har jeg fundet ud af Harald Nyborg har dem til 139 kr for 3 stk. 90 l baljer.
Jeg fik boret nogle 5 huller i bunden og nu hvor de store planter er kommet på plads igen bliver baljerne brugt til sartere duftplanter ved terrassen. Det er planen at give dem et skørt på af buksbom når det er tiden at stikke dem, så håber jeg de slår rod og det hele ser lidt pænere ud.
Hilsen Sanne
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. juni 2009 kl. 21.38
Hej Bettina
Hvad med at bruge nogle store tomme spagnumsække af de kraftige? Skær dem af i halv højde og sørg for drænhuller.Sæt planterne i skygge og husk at vande.
Hilsen
Anne Marie
Skrevet af: Heine Jensen, 18. maj 2010 kl. 18.32
Hej Bettina
Jeg har set at man kan få billige krukker her www.koiland.dk
Jeg ved ikke om det stadig er interessant men så har du adressen hvis det bliver aktuelt.
Hilsen Heine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.