Forum

Beskæring af espalier

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kurt Forslund, 8. august 2003 kl. 20.18

Jeg syntes jeg læste en artikel om beskæring af æbler og pærer i espalier, men nu kan jeg ikke finde den.

Findes der mon noget sted at finde en beskrivelse og evt skitse.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 12. august 2003 kl. 11.33

Plantebeskæring af æbler og pærer i espalier er en lidt indviklet sag at beskrive – og forstå. Det kræver mange tegninger, og de findes i de forskellige bøger om beskæring. Min bedste anbefaling er, at du går på biblioteket og finder en eller flere bøger om emnet. Sommetider er det godt at sammenholde flere forklaringer og se flere fotos og tegninger.

Jeg har ikke set nogen artikel på nettet, som kommer i nærheden af bøgernes muligheder i det her tilfælde. Der er endnu ikke nogen artikel om emnet på Havenyt – desværre.

Det allerbedste er dog, hvis du kan få en erfaren haveejer på området til at vise dig det i praksis.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Ekdahl, 6. maj 2004 kl. 16.54

Jeg har en lille "busk" som jeg gerne vil have en en smart facon. Da jeg ikke selv er særlig kreativ ville jeg gerne vide om der findes et sted man kan købe en model af fx hønsenet.

Nyt svar til emnet »Beskæring af espalier«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af espalier

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider