Skrevet af: Claus, 1. februar 2009 kl. 18.46
Jeg står og gerne ville have sådan en fætter
Men jeg skal kun bruge den til hækken, da jeg skal have klippet den ind og ned i toppen.
Har kigget lidt på brugte og nye og må sige der kæmpe pris på dem
jeg havde ellers et godt kig på den her i den blå avis
men ved intet om det... håber i kan hjælpe
link til maskinen :
www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58418539
Skrevet af: Boi Jensen, 2. februar 2009 kl. 16.34
Hej Claus
De kan købes helt ned til 1000 kr... Jeg gav i hvert fald ikke ret meget mere for min for et par år siden, men det er en jungle med mange faldgruber. Spørgsmålet er bare om en maskine man skal bruge 2–3 timer årligt skal koste meget mere?
Alternativt en på el, for du skal ikke regne med den kan klar tilnærmelsesvis så meget som en motorsag, hvis du virkellig skal have hækken klippet langt ind.
Skrevet af: Claus, 2. februar 2009 kl. 16.58
Hej igen
Jeg har en rigtig god en på EL BOSCH
Men jeg skal have en på benzin nu – da ejg skal have klippet toppen af liguster hækken. Og lidt ind i siden.
Derfor er det om jeg skal have en god maskine til 3000 kr.-
eller en til 1000 kr.-
jeg tror bare de billige maskiner går i stykker og ikke holder til en skid alligevel
jeg ved det ikke rigtigt.
Skrevet af: Mogens; E., 2. februar 2009 kl. 19.58
Selv et vel renomeret firma som Bosch fremstiller billige udgaver af
deres maskiner som har nylonlejer, med meget begrænset holdbarhed.
Det gælder for de fleste fabrikater da konkurrensen på værktøjsmarkedet
er stort. Jeg har repareret mange typer, og der er meget bras imellem af
de billige. Det ses på genbrugsstationerne hvor mange billige apparater
ikke holdt i længden.
Skrevet af: Claus, 2. februar 2009 kl. 20.27
Forstår ikke hvorfor man laver så billige produkter i have redskaber, værktøj osv mm.
Og folk vil købe dem.
men jeg skal ud og kigge på den maskine imorgen efter arbejde. 400 kr.- sælger han den for.
Han er mekaniker og har renses hele maskinen og sat kaburator op så den køre ordentlig
Og 400 kr.- er sku billig, bare til hobby brug, og den skal jo max bruges 1–2 gange om året.
Så det ville være en åndsvag beslutning og købe en maskine til 3000 kr.- til det jeg skal bruge den til 1 gang.
Skrevet af: Lone Brems, 2. februar 2009 kl. 20.39
Hej Claus
Fat telefonen og ring til en anlægsgartner og bed om et godt råd – det må da kunne lade sig gøre at få en fagmand til at have en holdning til, hvad der dur til opgaven i det store udbud af hækklippere.
Måske har du i dit lokalområde en forhandler / service / reparation af have- og parkudstyr – der må da også kunne fås lidt solid vejledning?
Endelig giver en søgning på "test hækklippere" adgang til sammenligninger af en del af udbuddet.
God jagt!
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Claus, 2. februar 2009 kl. 20.53
Har snakket med 2 idag- Begge vilel sælge deres produkter til 3500 kr.- Det er produkter anlægs gartner køre med. Det har jeg ikke behov for.
Jeg skulle bare holde mig fra harald nyborg, og Texas
Partner var en fin maskine og ny prisen kan jeg se er på 1800 kr.-
Skrevet af: Mogens; E., 2. februar 2009 kl. 22.08
Til Claus, hvis du kun skal bruge den en gang, er det så ikke
billigere at leje en ordentlig maskine, og så fylder den ikke i skuret.
Skrevet af: Søren S Duun, 2. februar 2009 kl. 22.53
Jeg ville nok holde med Mogens (bl.a. fordi, at han er min gode ven) men også fordi, at han forslår at man bruger et prof værktøj. Hvis hækken virkelig skal have en fornyelse og man ikke klipper den ind med ørnenæbet vil også jeg forslå at man lejer en kraftig en og det skal helst være en benzindreven. Man kan så godt klare sig med en bosch af de kraftiger elklippere fremover. Man skal huske at de benzindrevet er meget tung at arbejde med og man kan let komme til at lave ulykker med dem. Omvendt skal man have den i mange år kan man lige så godt købe noget ordentlig fra start af. Dette kunne være Stihl, som er svensk og et stabil mærke, som mange prof bruger.
Steder som jeg ville kontakte, med hensyn til priser er :
O siversen (forhandler både hækklipper og kædesvae)
Contan2 (grøntorvet)
Garta (Odense).
Lyngby teknik (Konges Lyngby)
Nogle af dem får også brugte ind, men som regel kan det ikke betale sig, da de ikke kan rode ret meget med det, uden at tabe penge på det.
Jeg selv har arvet en bosch som jeg har været rigtig glad for, men som bestem ikke er nogle prof. Ellers klipper jeg i hånden, da jeg har mest føling med det. Men bevares min hæk er også kun 1 x 4 meter, så det kan jeg godt overkomme
Skrevet af: Mogens; E., 2. februar 2009 kl. 23.11
Hejsa Søren, jeg troede at du var sportsmand, men du
dyrker altså ikke 100m. hæk.
Skrevet af: Søren S Duun, 2. februar 2009 kl. 23.32
Nej jeg er oprindeligt uddannet fra Gladsaxe kommune, så arbejde er ikke lige mig.
Engang kom jeg delvis til skade, det var da skaftet jeg havde lænt mig op ad, knækkede. Ok det var måske også dum af mig at forsøge at slå ud efter den snegl, som havde rendt i hælene på mig hele dagen...
Fik jeg nævnt at jeg klippede hækken med"neglesaks"?
Skrevet af: Claus, 4. februar 2009 kl. 17.24
Når men tilbage til emnet
Jeg er blevet enig med mig selv og min have pusher som har disse maskiner
Det bliver sådan en fætter her jeg køber
www.loxam.dk/parse.asp?func=page&pageid=28&funcLoxam=view&id=-1684124855
Kniv afstand på 4.5 cm
jeg kan få en splinter ny til 2500 kr.- siger han
Så det bliver den
Tror sku den fræser hele hækken op istedet hehe
Skrevet af: Sonja, 20. september 2009 kl. 11.13
Vedr. hækkeklipper
Jeg har arvet en hækkeklipper efter min far, ellers har jeg haft eldreven. Men denne er på "benzin", men skal det være olieblandet? i stil med den vi fyldte på knallerter i "gamle dage"?
Skrevet af: Peter Hansen, 26. juni 2014 kl. 12.39
Hej Claus,
Selvom du skrev dit indlæg i 2009, vil jeg alligevel tillade mig at svare, eftersom der sikkert er flere der kan få gavn af tråden.
De fleste storproducenter som f.eks. Bosch producerer ikke længere benzin hækkeklippere. Til gengæld producerer de nu el-hækkeklippere som er væsentligt mere praktiske og billige. F.eks. fås en Bosch el-hækkeklipper fra Akku-serien til kun 950 kroner. Læs mere her: primabolig.dk/vaerktoej/haekkeklipper/
Mvh. Peter
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.