Forum

DR2 udsendelse om figener og nødder.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 14. januar 2009 kl. 19.35

Jeg så tilfældigvis en genudsendelse i efteråret på DR2 hvor DR2 var ude og besøge en dansker der havde en nødde plantage, han dyrked eog krydsede selv alverdens nødder, primært hassel. Han havde også valnød mv.

Derudover havde han en hang til figener som han havde i et kæmpe drivhus og nogle på friland. I programmet havde værten en figenplante me dog værten fik så en i bytte...

Jeg var dybt fascineret og måtte straks google – har sågar skrevet til DR2 – men har desværre ikke fået svar.Det der fascinerede mig var en lille dværgfigen ham acleren havde, en vist nok Israelsk figen – han havde fundet i en blomsterbutik. Jeg har spurgt alverdens steder, ingen kender til dem. Den kunne sætte 20–30 frugter der alle nåede at modne... og var ca 30 cm høj.

Værten var ham der har været vært på DR2 programmer ''friland'' hvis det siger nogen noget...

Kan nogle hjælpe?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 14. januar 2009 kl. 19.45

Hej Lise D
Jeg ved ike om det er nogen hjælp – men du kommer ihvertfald tæt på Jørgen Skouboe, hvis du skriver mail til: naturtid@dr.dk – og det kan jo godt være, det er den mail-adresse, du har forsøgt dig med?

Måske har de travle TV-folk holdt forlænget juleferie?

Jeg håber, du får held med dit detektivarbejde.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 14. januar 2009 kl. 19.57

Jeg forsøgte mig endnu engang på DR2 og utroligt nok så fandt jeg det! Ikke under DR2 Tema men under frilandshaven!

Så jeg har netop sendt planteskole ejeren en mail – se evt. han hjemmeside, der er virkelig mange spændende ting! Tror jeg vil have mig en frilandsfersken.

www.westergaards.dk/

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 15. januar 2009 kl. 1.56

Lise, jeg tror du bliver overrasket over hvor mange herinde der rent faktisk følger meget med i de natur-programmer på DR2 og også ved hvem de forskellige personer er.

Lars Westergaard er sågar jævnligt aktiv herinde på dette forum.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. januar 2009 kl. 0.30

Lars Westergaard har i mange år været vores frivillige ekspert på nødder her på Havenyt.dk.

Her kan man læse hans artikler og svar:

www.havenyt.dk/soeg/?q=Lars+Holmboe+Westergaard

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S.N., 23. januar 2009 kl. 11.58

Jeg så ikke programmet, desværre, jeg elsker frilandshaven men har ikke haft tv. Men netop nødder og "eksotiske" frugter er for mig noget af det allermest spændende. Han hjemmeside er også meget spændende!

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 24. januar 2009 kl. 15.47

Benævnte fjernsyns-program var yderst korrekt og lærerigt!

Mvh Eivin (^_^)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. januar 2009 kl. 17.02

Man kan se alle programmerne i serien Naturtid på nedenstående link. Find det program, du vil se ved at bruge rullemenuen øverst i højre side. Her er ud over programmet med Lars Westergaard om nødder også et program om Lene Tvedegaard fra Gartneri Toftegaard om tomater og chili og Jens Michael Gundersen om vin.

www.dr.dk/DR2/Naturtid/index.htm

Nyt svar til emnet »DR2 udsendelse om figener og nødder.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > DR2 udsendelse om figener og nødder.

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider