Forum

Nabostrid »øv«

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2009 kl. 21.45

Jeg sad og så udsendelsen om nabostrid/krig her til aften og syntes at den gav et meget godt billede af, hvor lidt der ofte
skal til for at begge parter (i dette tilfælde, naboer) kom op og toppes omkring et problem. Jeg ved at vi har haft en tråd op omkring samme emne får og jeg fristes til også lige at nævne at der køre en tråd omhandlende de uønskede katte og som godt kunne give et billede af samme problematik, nemlig, hvor svært det er at blive enig omkring et emne.

Men jeg sad tilbage med en underlig fornemmelse af at jeg synte at disse stridigheder umiddelbart byggede på små maginaler, at man bevidst holdt på sin ret og mening og at man ikke kunne forhandle sig til nogle løsninger til gavn for begge parter. Jeg kunne ikke lade værd med at holde lidt med den gamle mand, det følte sig provokerede over det unge søskendepar, der i mine øjne var nogle rodehoveder, men hvis man kunne bære over med det, var der i virkeligheden så ikke plads til dem begge? eller var han (den gamle) bare en kværulant, der gik og ledte efter noget han kunne brokke sig over

Hvad synte du?

Jeg har selv prøvet at ha nabostridigheder indenfor egne rækker og ofte er det bagateller, der her er tale om

1 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sørensen, 7. januar 2009 kl. 21.55

Forrige beboer her flyttede pga naboen, jeg er blevet enig med naboen om at plante en hæk så jeg slipper for at se på hans rod og alt er indtil nu fryd og gammen, hans katte har jeg skudt og det er gået op for ham at en løbegård er en god ide ;-)

2 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2009 kl. 22.00

Skal der ikke stå "at det var gået op for ham at en løbegård havde været en god ide ;-)"

"Det var kattens"

3 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 7. januar 2009 kl. 22.01

Jo, jeg så udsendelsen, jeg ved ikke hvor galt det er med den ældre mands lunger, de skulle være skadet efter et langt arbejdsliv med asbest. Det er hårdt. Men jeg ved med bestemthed hvor fælt det er med en evigt osende
skorsten, og mine lunger fejler vist ikke noget videre. Alligevel generes jeg tit når jeg færdes rundt om i byen. Ville meget nødigt mødes af røg så snart jeg trådte ud af min gadedør.

Rod osv. det var ikke kønt, men som der blev nævnt, så er det på egen grund de roder. Og bestemt noget man må leve med. Jeg er altså noget ambivalent, om det bare er brok eller der reelt er grund til klage. Men jeg tror faktisk ikke rodehovederne er gode at være nabo med.

Jeg selv har verdens bedste naboer, så jeg kender ikke problemet, ej heller med beplantning.

4 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. januar 2009 kl. 22.15

Hej Søren

Jeg har ikke set udsendelsen – men kender tråden, du henviser til.

Livet er alt for kort til at blive brugt på at kæmpe om ære, magt og stolthed. Anerkendelse, gensidig respekt, tilgivelse og mægling er hvad vi må bruge kræfterne på, hvis vores liv skal ha mening.

Vi har de første år af vores liv brug for at blive mødt med betingelsesløs opmærksomhed og omsorg.

Sidenhen kan vi klare os med andres opmærksomhed og er forhåbentlig blevet i stand til at yde andre respektfuld omsorg.

Hvis et menneske som voksen ikke kan yde omsorg for andre (og for sig selv) er det et eksistensproblem, der må arbejdes meget intenst (= kæmpes) med.

Den kamp skal vindes – men den kæmpes ikke mod andre!

Måske behøves der hjælp fra andre – den hjælp må man bede om (eller måske betale for at få).

Med venlig hilsen fra
Lone

5 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. januar 2009 kl. 22.19

Jeg vil umiddelbart også mene at den gamle mand holdt sin have pænt og derfor kan jeg godt sætte mig i hans sted
når der kommer nogle (i hans øjne) rodehoveder og dominere.

Jeg selv bor i et rækkehus kvarter, hvor folk gør vidt forskellige ting i deres have og hvor nogle nusser, imens andre roder. Normalt har vi en afdelingsbestyrelse, som tidligere har gået rundt og givet en løftet pegefingre, hvis det blev for slemt at se på. Men jeg tror også at det har været nemmere, da vi har haft nogle overordnet regler for, hvad man måtte i afdelingen og hvad man ikke måtte. Selvom vi igennem mange år har haft forbud i mod hunde og katte, sker der at nogle lige skal bryde denne regel og anskaffer sig så en kat. Det har så sat nogle i et dilemma, for et sted i afdelingen tolereres det (ingen brokker sig), imens andre steder er man helt oppe på mærkerne

6 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 8. januar 2009 kl. 14.53

Hej

Nu er TV jo et media, som kun viser den historie som de ønsker. Jeg går ikke ud fra der er nogle af jer, som er indvoldveret i de viste sager. Derfor kan I heller ikke bedømme, hvem der er synderen i disse sager. Vi kan godt blive enig om, at der blev tegnet et billede af nogle, som opført sig fuldstændig tosset. Men måske var det også de billede folkene bag dokumentaren ønskede at tegne.

Vi ved det ikke...

MD

7 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte TJ, 8. januar 2009 kl. 17.31

Sørensen, det er så ærgeligt at logge ind på denne hjemmeside, for så at læse om, at du har skudt katte. Det er sådan noget, der kan ødelægge vores andres dag, at der findes sådanne mennesker rundt omkring. Det er meget ubehageligt.

Gitte TJ

8 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 8. januar 2009 kl. 17.50

Gitte, det hjælper ikke at henstille til en sober tone, når det gælder katte-diskussionerne, det har jeg allerede prøvet mange gange.

Nå, men det jeg ville sige er, at jeg er rystet over at have set benævnte program. Her på min vej i Bogense har vi heldigvis ikke den slags problemer. Det er da også lige til at blive tovlig oven i hovedet på at tænke på, hvis man skulle ligge og kæmpe rundt med sådanne "problembørn" som naboer. Næ, så priser jeg mig lykkelig for mine egne naboer; på den ene side bor Leif. Han er pensioneret kok, og kan tale fanden et øre af. Han er lidt af en lykkeridder, hvis I forstår, hvad jeg mener, og så er han glad for snaps! Forresten var han også ofte "julemand" på vores lokale skole for en årrække tilbage, men så begyndte rykken at værke og så går den slags jo ikke mere. På den anden side bor Ruth og Kaj, og de er nok de mest hjertevarme personer jeg kender. Jeg og Kaj har altid været enige om højden på hækken; den skal nemlig helst være lav nok til at man kan få sig en pilsner over den! Ruth bager det bedste æblekager, ja de kan rigtigt, så vi andre bliver helt misundelige. Det er godt, at jeg har så gode naboer. Vi har det så godt med hinanden.

Mvh Eivin

9 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. januar 2009 kl. 18.35

Jeg så også omtalte udsendelse og syntes at alle parter blev hørt ligeligt i sagerne, den ros skal T.V. have. Derimod var hegns folkene noget vattede.

Den danske hegnslov er ikke verdens bedste, det gør det ikke nemmere for stridende naboer som skal igennem mange instanser før domsfældelse. Hvis grundejerforeningerne indførte bestemmelser om, at ingen træer måtte være over taghøjde i udstykningen, kunne mange stridigheder undgåes. I ældre udstykninger står de højeste træer ofte på nordsiden af huset, for der skygger de ikke for husejeren selv.

10 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. januar 2009 kl. 18.38

Til Søren Duun. Så er mistelten klistret sat fast. Tak skal du have.

11 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 8. januar 2009 kl. 20.10

Heldigvis har vi dejlige naboer. Hækken imellem os er ca. 1 m 40 cm. For vi SKAL kunne snakke over hækken.

Vi griner af deres børn, der kravler igennem hækken for at snuppe jordbær hos os, at deres hund løber igennem hækken og jagter vores kat, der til gengæld finder på at spankulerer igennem deres hus, når dørene står åbne om sommeren.

Vi er to forskellige generationer, og ser måske ikke ens på alle ting. Men med en hyggelig snak over hækken, når man nu længst

Håber at de fleste har det som os:-)

12 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 9. januar 2009 kl. 7.54

Kære Mogens

Det er jo meget godt, at husejeren's træer står på nordsiden af hans matrikel. Men hvad så med den matrikel der ligger lige nord for hans. For denne matrikelejer, vil der jo være træer på sydsiden. Og hvis den sydlige matrikelejeren bare lader træerne gro, så har vi ballader. Præcis som vis i TV.

MD

13 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 9. januar 2009 kl. 11.37

Hej Eivin og Kirsten.

Jeg misunder jer, at i har så gode naboer. Det kunne jeg nu godt savne selv. Sådan burde det være alle vegne. Diskutionen omkring det,at man selv vælger sine naboer eller ej er også delte. Damen i FSBs afdeling Muldager, (ligger 2 km fra mig) nævnte denne sætning og her fornemmede jeg at hun havde boet der i 22 år og så flyttede en fremmede ind og så måtte hun tage sine forhold, eller også havde den fremmede overtrådt nogle "uskrevne regler"

Jeg har selv arbejdet som Varmemester for nogle år tilbage og bl.a erfaret at det som regel er nogle bestemte mennesker der kommer op og toppes og ofte er det de samme problemer, nemlig larm, barnevogne, cykler, sko og misandten også potteplanter, der kan skabe ballade i en afdeling. Jeg selv bor en en rækkehuskvarter og har en nabo, der er meget nysgerig og elsker at fortælle om alt, hvad der foregår inde hos mig. Der var ikke det han kunne få ud, af det han mente at have set herinden og som skulle fortælles her og der.Dertil går mine grænser.

Det der skulle til var at sætte nogle ekstra brædder på plankeværket og så havde freden lagt sig lidt.

Jeg vil også give Mogens ret i at der godt måtte have været mere "mænd" i de hegnsynsfolk, men at jeg ikke misunder dem deres arbejde. Jeg mener at have forstået, at der var faste regler når det gjald træer og at det kun er træer, der indgår i kommunens lokalplan, som kan fredes. Med andre ord så skal der være tale om unikke træer og det var der ikke ligefrem tale om her. Jeg tror også at naboen største problem var at det kostede penge at få dem fældet. Umiddelbart lyder det utroligt at der skal så lidt til en nabostrid og vi ved hellere ikke om der har ligget andet i gære...Men sikkert er det, at disse stridigheder er opslidne for alle parter

14 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 9. januar 2009 kl. 15.00

Det er ærgelige forhold for mange gode danskere derude. Man priser sig lykkelig.

Mvh Eivin

15 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 9. januar 2009 kl. 16.15

Til Michael. Du har fattet mit indlæg helt rigtigt. Det er nemlig problemet for de naboer som bor nord for" idiotens" grund.

16 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 10. januar 2009 kl. 11.18

Altså – nu er det jo sådan (og det er min påstand) at medierne gør hvad de vil, de kan opstille et verdens billede som de vil, få tingene til at se ud som de vil... i min verden var det program intet værd – overhovedet! Jeg synes der klippede helt (medie) fantastisk så de virkelig fik det til at se ud som ren og skær jammer og elendighed!

Ærlig talt så aner jeg ikke hvem der var de værste af alle parter, om de var lige "slemme" eller lige jammerlige... Hvem de rhar ret og uret... programmet var så snedigt skruet sammen at det var umuligt at se...

Jeg forstår ikke helt hensigten med programmet, fordi jeg egentlig ikke synes at nogle have ret... hverken den ene eller den anden.

Nabostrid er tridst og sikkert undgåeligt men jeg forstår ikke hvorfor der skal laves programmer om det, fordi jeg ikke er af den opfattelse at det sande billede bliver vist!

Jeg kan være glad for jeg har dejlige nabo'er hele vejen rundt... At vi så har et ejerlaug der leger politi er ærgeligt... Vi har selv gjort noget ''ulovligt'' på vores grund... og har været i krydsilden! Emnet bliver så taget op HVERT år på vores generelforsamling og så sker der ikke mere... Emnet er en ulovlig plantet hæk i forhaven!

Fortsat god lørdag til alle...

17 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 10. januar 2009 kl. 14.13

Kære Lise D

Hvis ejerlauget, og dermed dig selv, har vedtaget nogle reglsæt, for eks. en hæk i forhaven, så skal alle jo overholde det. Ellers må du jo møde op til generalforsamlingen, og samle fleretal få at omstøde reglen.

Det er almindelig demokrati, og bruges i alle ejerlaug, grundegerforeninger o.l. her i landet. Og det virker i 99.9% af foreningerne.

MD

18 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 10. januar 2009 kl. 15.20

Michael Duff kender jo ikke den specifikke problemstilling, og bør derfor måske heller ikke være så skråstikker. Der kan jo gælde nogle forhold, som vi andre ikke kender til. Hvad ved jeg ;)

Bente

19 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 10. januar 2009 kl. 17.54

Michael; Jeg kunne ikke være mere enig, er der regler (hvilket der er her samt diverse cervitutter på alle matriklerne) så burde de overholdes af alle!

Hertil hører desværre at ham der i sin til udstykkede (i 60'erne) de 78 grunde vi er i lauget ja der fik hans gode venner dispensationer til f.eks. hæk i forhaven, dobbelt indkørsel, vandskure huset osv.

Årerne er gpet – det er efterhånden er selvbryllups og enke kvarter hvor nye unge par og familie bryder billedet.

Bevoksningen her er ja vokset... det der var lovlig i forhaverne så som små bukse (ikke over 1 meter, ikke på række og måtte ikke skærme) de er blevet store, vokset sammen og mange af dem klippes nu som hæk...

Lauget har derudover valgt at give nogle (incl. dem selv) dispensationer til store hegn i forhaverne, døre ud til vores fællesarealer, hæk i forhaven, flagstang i forhaven, vandskuring af huset osv osv) Ren inhabilitet som der er set stort på.

Så flyttede vi ind – sommeren 2005! Der stod en fin potientilla hæk (hed den hæk, undskyld mig men mine fingre er knap så grønne) den havde stået der i en del år – var plantet som små bukse OG på række... men der blev aldrig gjort noget. Vi søgte om at erstatte hækken med en bøgehæk i højden max 90 cm... da det er er en forhave og vi har en glimrende lukket baghave.

Vi fik nej...alle andre hække her i området er af bøg.

Vi forsdøgte at vinde hævd på den gamle hæk, idet der aldrig havde ligget klager over hækken... det var ikke muligt for os. Vi hev den op og plantede en høg, ja fy fy men vi gjorde det. Alle kunne godt se at den er bpde pænere og lavere men vi fik svar om at fjerne den...

Den står der endnu på sit 3 år... Vi fjerner den gerne hvis ALLE andre også overholder reglerne incl. bestyrelsen og den tidl bestyrelse! Samtidig er vi jo ikke ude på at genere alle andre parceller – for der er ulovligheder på hver og en grund (pga. alle de regler der er på hver grund)

Vi har foreslået at ændre cervitutterne, men dér kom vi sørme i modvind... idet bestyrelsen er de "gamle" – vi har prøvet at vælte den men ingen af de unge her på vejen og i lauget gider troppe op og være med, desværre!

Så vores hæk er et varmt emne hver år til marts og bliver det sikkert også i år!

20 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. januar 2009 kl. 19.25

Lise D.

Det er sørgelig læsning du der disker op med. Ingen bør vel blive undertrykt på den måde. Der er vist brug for et opgør med den bestyrelse, som jo ikke på nogen måde lever op til sine forpligtelser, men tværtimod lader til at udøve groft magtmisbrug. Det kan vel, som sådan, ingen være interesseret i, ja det skulle da lige være dem selv. Kan I ikke få alle de unge ud af starthullerne, så I kan samle et flertal? Ingen er vel tjent med at lade sig tyrranisere.

Mvh Eivin

21 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. januar 2009 kl. 20.59

Problemet i de fleste grundejerforeninger i dag er, at ingen har tid og slet ikke gider bestyrelses arbejdet og så er det ulønnet. Det er kun ved kontingent forhøjelse de kan måde op.

22 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. januar 2009 kl. 22.04

I så fald vælger man jo så også selv, at lade sig tyrranisere...

Adel forpligter, og hvis man godt vil ændre på tingene, ja så må man jo starte med sig selv og sin egen involdvering i sagen.

Mvh Eivin

23 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 10. januar 2009 kl. 22.16

Vi har forsøgt vi har såmænd stemt dørklokker da der skulles vælges ny bestyrelse... men de fleste er ligeglade og gider ikke give deres mening til kende eller engagere sig i det – de har deres ulovligheder der ikke ses stort på... men hvor vi har vores som er en torn i øjet på bestyrelsen.

De cervitutter vi har på vores matrikler er så gammeldags at jeg undrer mig over ingen har kigget dem efter i sømmene før. Vi forsøgte men den gik ikke...

Så vi må leve med at vi er et emne der bliver taget op hvert år!

24 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 10. januar 2009 kl. 22.27

Det er ærgelige vilkår – I har min sympati...

Mvh Eivin

25 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 16. januar 2009 kl. 22.58

Kære Lise

Det er jo er sørelig, men ikke enestående historie, som du her kommer med.

Som du beskriver det, sidder bestyrelsen kun der, fordi andre ikke lyster hvervet. Og de udnytter så den position, at de kan dele dispentioner ud til venner og bekente.

At efter hvor godt jeres foreningsregler er skrevet, vil jeg måske overveje at gå til kommuner. Hvis de omtalte servituter er skrevet i lokalplanen, kan du med rette gøre opmærksom på, at ikke alle lever op til dem (inck. bestyrelsen!)
Hvis de ikke indgår i lokalplanen, kan du forsøge at få kommunen til at omgøre foreningsreglerne, med henvisning til at de ikke bliver håndhævet. Muligvis er din bestyrelse så blød, at de vælger at trække sig, hvis først kommenen begynder at kigge foreningen / bestyrelsens beslutninger efter. Og så er vejen banet for andre fornuftige menneske kan komme til.

Kæmp videre, den var aldrig gået her hos mig.

MD

26 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 18. januar 2009 kl. 15.38

Sådanne bestyrelser får jo i højere grad karakter af en art topstyret diktatur, hvis ikke modstand ydes.

Mvh Eivin

27 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. januar 2009 kl. 16.46

MC: Hmm... kommunen har vi ikke overvejet men advokat (da lauget i foråret 2007 sendte os et anbefales brev varsling om at hækken skulle være væk inden 10 dage, ellers ville de selv fjerne den) Så der blev sendt brev retur med selvtægt, politikanmeldelse mv. Og siden er der bare intet sket... jo vi hørte da for dne i foråret 2008 hvor formanden på generalforsamlingen sagde at nu skulle der findes en løsning der fungerede for begge parter! Og det var så det... intet er sket!

Der er netop indkaldt til generalforsamling igen – så må vi se. Vi møder ikke op! Jeg kan ikke kontrollere mig selv og så er det bedre at blive hjemme!

Men måske kommunen var en ide! Da vi foreslog at ophæve der servitutter gik der helt panik og ged i den blandt de ældre (70+9) Vi har nogle store fællesområder... og hvad så med dem. Ja vi foreslog at sælge dem til byggegrunde! Nej pjat – dem måtte vi jo beholde nogle regler for mv.

Vi er ikke færdige med kampen... langt fra! DE (lauget/bestyrelsen) kan faktisk pålægge os at fjerne hækken foran... men... servitutterne er ikke helt gennemtænkte og faktisk må vi sætte et 1,80 cm højt plankeværk istedet.

Vi er ikke ude på at være tvære og dog... men jeg gad nu ikke kigge ud på et højt plankeværk... men der er andre muligheder... vi evt. må tage i brug hvis det kommer dertil...

Den modstand vi som enkelt paracel kan gøre er ikke meget, mange bakker os egentlig op men ønsker ikke at blande sig...

28 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 19. januar 2009 kl. 17.00

Så er det jo bare om at klø på. Jeg gad nu ellers godt se bestyrelsen få travlt med at tørre grinet af kyssetøjet, hvis de så, at der pludseligt stod et 1.80 m plankeværk istedet for benævnte hæk!

Mvh Eivin

29 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betinna J., 17. august 2010 kl. 20.09

Hej. Jeg har brug for et godt råd:). Vi er en familie med 4 børn . Vi bor i et paracelhus kvarter , et såkaldt sølvbryllupskvarter. Ved siden af vores grund ligger et fællesareal og vi ligger 4 grunde ved det. Min mand har slået græsset alene i 8 år .Vi har købt mål og trampolin og sat det op ,da vi er de eneste der bruger det. Nu er der pludselig ballade med naboerne.vi satte telt op til vores datters fødselsdag og da festen startede stod vores nabo og gav besked på at de gad F..... ikke at høre på det valg af musik for de skulle have gæster og sidde på terrassen.og derefter gav hun besked om at vi skulle fjerne den trampolin , der var nemlig flere naboer der var trætte af det rod af legeting og larm af børn.De havde snakket bag om vores ryg et helt år uden ,at komme og sige noget . dobbeltmoralen er at deres børnebørn har brugt det hele med glæde. Vi har kontaktet kommunen og de siger at der ikke findes en grundejerforening her og derfor ingen regler. Det vil sige at vi gerne må benytte arealet og må sådan set gerne stille legeredskaber på arealet og benytte det til større fester .Naboerne kan ikke tvinge os til at fjerne tingene og nægte os at holde en fest . de har aldrig ville oprette en grundejerforening. Vi fik også at vide af kommunen at min mand ikke var forpligtet til at slå græsset og hvis han kunne leve med at det blev 1 meter højt var det ok med kommunen . Det har han tænkt sig at gøre ,bare for at genere vores naboer ,men jeg ved ikke om det er det rigtige at gøre . Jeg er skuffet og møjsur over at de har talt bag om vores ryg . hvis de var utilfredse med noget ,kunne de da have nævnt det venligt forlænge siden. og nu er det også pludseligt galt med vores hund at den jagter katte . Det var helt ok for et halvtår siden , når man spurgte dem. øv øv . hjælp mig med gode råd.

30 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 17. august 2010 kl. 21.44

Ja ja Betinna J.

Det er et spændende og nærgående tema du ønsker stillingstagen og hjælp til. Det er bestemt heller ikke uintererresant el. nyt, tværtimod.

Nu åbner du lige to verdener til hinanden: sølvbrullup og børnebørns verdenen, hvor du står midt imellem med fingeren på pulsen og fråden i armhulerne. Jeg er i den første kategori hvor dér ikke kendtes disse problemer.

Hvad nu hvis du/I skulle holde barnedåb og medflølgende veltaler og de omkringlboende skulle slå græs samtidig - og én slet ikke koncetrerede sig om nærheden hos dig?

At I har slået græs m.m. er nok det I har følt påtrængende - for børnenes skyld og manden slap for opvasken samtidig.

Hvor er det dog træls at de gamle ikke dog kan forsvinde i tide - flytte ud i kvarterene til de unge og vænne sig til deres trommemusik i tiden - eller høre (højt) fjernsyn.

Som jeg spurgte min ene (tre) nabo ad forleden om han dog ikke kunne leje ungerne ud til plejehjemmene så dé fik lidt liv i deres omgivelser. Den anden skal bestem ikke gøre dette, han opdrager ungen med: Hvad fanden er der galt med dig. Den tredie afleder alkoholikere, som han nok heller ikke selv kan finde ud af i weekenderne. Så er der så meget her i verdenen. håp

31 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. august 2010 kl. 22.22

Vi har haft lidt af det samme bøvl her i området. Det endte med at hver grundejer slog en meter græs ud for sin egen parcel for at holde ukrudet væk. Da hele området så var totalt groet til med tidsler og vilde brombær så var det også galt. Man ville ikke betale en stadsgartner for at holde området, så ham der holdt området før i tiden, helt gratis, får nu penge for sit arbejde.

32 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Betinna J., 18. august 2010 kl. 15.29

Hej Mogens E. Tak for svaret. Der var endelig en der kunne svare normalt :) Det ender jo nok sådan her . Problemet er at der er 70 grunde og der har ikke været nogen interesse i at opstarte en grundejerforening .Der flytter jo flere børnefamilier her til nu hvor de ældre vil have noget mindre og dem der har boet her fra starten ,mener at de bestemmer over området og vi tilflyttere skal rette sig efter dem. Kommunen vil ikke tvinge os til at oprette en grundejerforening , da udstykningen er så gammel. Men hvad synes du vi skal gøre . Vi kan jo fjerne legeredskaberne for at få ro, men på den anden side giver vi jo dem bare ret og det har de jo ikke .Det vil jo så gå ud over andre børnefamilier, der gerne vil benytte fællesareallerne her .

33 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. august 2010 kl. 17.23

Ja den er vanskelig. Men der er ikke nogen af jer som har råderet over det fællesområde da I ikke har en grundejerforening. I kan lige så godt søge braklægnings støtte fra EU. ho-ho. Det er jo ærgeligt med de legeredskaber som du har sat op på området i en god mening. Legeredskaberne vil jeg foreslå at du lader stå så alle børnene kan muntre sig, indtil redskaberne skal repareres. Hvis et barn kommer til skade på et af redskaberne, hvem har så ansvaret, er det mon DIN forsikring ? Så vil andre forældre brokke sig højlydt og så kan man måske oprette en grundejerforening med forsikring og lidt vedligehold af området for et mindre beløb. Fjerner I redskaberne får de gamle grundejere fred og ro (stilhed er idag en luxus) men ungerne får ikke motion og afreageret.
Skal man gøre alle tilfreds, gør man ingen tilfreds.

34 af 34 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. Jensen, 19. august 2010 kl. 0.04

@Mogens E. Fedt billede - men ok, ville nok ikke lige synes det var så fedt hvis det var min nabo.

Og det er jo netop dét, man kan acceptere meget, hvis det ikke lige er på den anden side af hækken. Omvendt, vil man tage krigen op og gøre sig uvenner med de mennesker, som man trods alt har regnet med at skulle bo ved siden af i ret så mange år ?

Det ER et dilemma, som man selv må tage stilling til.. :(

Nyt svar til emnet »Nabostrid »øv««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Nabostrid »øv«

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider