Skrevet af: Anne Marie, 4. januar 2009 kl. 13.59
Jeg kunne godt tænke mig at etablere nogle runde højbede i brøndringe af beton, men kan ikke finde nogen til salg.
Er der nogen her, der ved, hvor man kan købe sådan nogle, eller evt. selv har nogle til salg?
Jeg er ude efter brøndringe med ca. følgende mål: Højde 20 cm, indvendig diameter 80–100 cm, og jeg bor i Ringsted.
På forhånd tak for hjælpen!
Skrevet af: Jens, 4. januar 2009 kl. 14.29
Kære Anne Marie
Prøv hos et byggemarket.
mvh
Jens
Skrevet af: Anonym bruger 1, 4. januar 2009 kl. 15.49
Hej Anne Marie.
Betonvarefabrikkerne laver brøndringe med forskellig diameter. F. eks. Gammelrand v. Bjergsted. De er normalt enten 50 eller 100 cm. høje, og ret tunge, så hvis du ikke har noget godt grej, er de ikke nemme at håndtere. De kan så skæres med en vinkelsliber til den ønskede højde.
En anden mulighed er måske brøndsten. Jeg mener, man stadig laver krumme brøndsten så man selv kan bygge op i den højde og diameter, man ønsker.
Mvh. Hans
Skrevet af: Anne Marie, 4. januar 2009 kl. 16.10
Tak for tippet, Hans – jeg kan se at Gammelrand også har nogle der kun er 25 cm høje, men de er godt nok noget dyrere end hvad jeg havde tænkt at ofre, så jeg tror jeg satser på enten at mure nogle ringe af brøndsten, eller at bruge brugte ringe hvis der skulle dukke nogle op.
Så hvis der er nogen her på Havenyt der har nogen liggende, er jeg stadig meget interesseret!
Skrevet af: Søren S Duun, 4. januar 2009 kl. 17.01
Prøv også at efterlyse dem via Den blå avis eller gul og gratis. Desværre er byggeriet i Danmark gået lidt i stå, men der skal stadig lave brønde og kloakker
Skrevet af: Søren S Duun, 4. januar 2009 kl. 17.18
En søgning via den blå avis gav disse 2 annoncer :
Brøndringe, fra Gammel Rand 5 stk. 2 stk. 20 cm i højde, 10 cm i ring og 60 cm i indvendig mål. 3 stk. 10 cm i højde, 10 cm i ring og 60 cm i indvendig mål. Sælges enkeltvis til halv pris pga. fejlkøb Kr. 350,–
Brøndringe, ø. 60 x 10. cm 2stk 100.-stk. ø. 60 x 20. cm 150.- kegle. ø. 60–100 x 50.cm 400.- brøndring. ø. 100 x 50. cm 300.- brøndbund. 100 x 50. cm. 400.- brønddæksel. ø.100 x 6. cm 300.- samlet Kr. 1.500,–
Evt er der den mulighed at prøve genbyg.dk, som sælger brugte byggematerialer...
Skrevet af: Mogens; E., 4. januar 2009 kl. 18.53
Jeg har tidligere fundet et par gamle brøndringe på kommunens matrielplads, de kostede øl til 4 mands frokost.
Skrevet af: Søren S Duun, 6. januar 2009 kl. 21.00
Det billigeste er selvfølgelig at stjæle dem (nej fyye...)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.