Skrevet af: Rikke, 7. februar 2008 kl. 9.59
Hejsa. Jeg er lidt i tvivl om min engletrompet er gået til i vinteren. Den har stået i en tør kælder og ganske frostfrit. Men den ser noget kedelig og vissen ud. Nogle der ved hvordan den skal se ud om vinteren? :)
Skrevet af: Hanne Lisbeth, 8. februar 2008 kl. 11.08
Den skal helst have beholdt tykkelsen på stammen. Hvis den er tørret ind. tror jeg din plante er død. Man kan altid prøve at skrabe lidt i barken og se om vækstlaget er grønt og sundt. Jeg havde et par stykker, der gerne smed alle bladene om vinteren og tørrede ud i grenspidserne (de stod for varmt og for mørkt). Er der mørkt i din kælder? Hvis der er liv i den endnu, så husk at du ikke må beskære den tilbage under den første forgrening, den blomstrer nemlig først over den. Hvis du skærer den tilbage, skal den først vokse til den har lavet en ny forgrening, før den kan blomstre.
Skrevet af: Svend Høst, 9. februar 2008 kl. 10.57
Rikke!
Nu må du ikke fortvivle, jeg har en del engletrompeter stående i frostfrit vinterhave, nogle mere grøne end andre, der var 2 som var visne at se på, jeg ville smide dem ud, men valgte at give dem en chance,satte dem ind i et sydvendt vindue gav dem vand og efter 1uge vufti grønne skud helt nede fra jorden.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.