Forum

Basilikum

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Iben Rolsted, 6. juli 2003 kl. 21.31

Min basilikum giver ikke nye skud, hvordan får jeg den til det.

Det har heller ikke blomstred endnu.

Jeg har haft den i ca. 3 md.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 7. juli 2003 kl. 7.28

Din basilikum har det muligvis for koldt her i vores kølige sommervejr. Det er en varmekrævende plante, der ikke altid lykkes så godt, hvis den har været udsat for kulde på et tidligere tidspunkt. Men manglende vækst kan også skyldes overvanding, mangel på gødning eller dårlige rodforhold i potten.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte, 31. marts 2004 kl. 17.13

Hvem har et godt råd til hvordan jeg kan holde min basilkum i potte indendørs. Hver gang jeg køber en ny, går der kun 2 dage inden den går ud igen.Måske også et godt råd til hvordan jeg holder den udendørs her hvor sommeren står for døren...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 31. marts 2004 kl. 17.33

Hej Gitte

Måske skulle du overveje, selv at så noget basilium i potter. Jeg vil mene, at det på sigt giver et bedre resultat, da planterne vænnes til at gro under de forhold du kan give dem, og ikke skal flytte fra gartneri, til supermarked og til sidst hjem i en vindueskarm.

Du kan læse om basilikum i denne artikel:

www.havenyt.dk/artikler/139.html

Venlig hilsen
Jakob Bock

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 1. april 2004 kl. 0.44

Hej Gitte

Ja, jeg har også prøvet det samme med købte basilikum. Bud 1 er, at de ikke må vandes for meget.

Jeg vil foreslå, at du køber den potte, hvor de står mindst tæt. Og derefter tager dem ud af potten, deler indholdet i 3, planter den ene del i en potte med mere jord om til køkkenet. De andre 2 kan (hvis det er nu) også komme i potte til senere udplantning i haven. Sådan gør jeg. (Og har iøvrigt stadig et par stilke fra dem sidste forår).

Og du kan formere dem ved at tage stiklinge af dem. Nip dem af lige under et bladpar, hiv dette bladpar af og stik stilken i vand, så slår den rod.

Nyt svar til emnet »Basilikum«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Basilikum

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider