Forum

Dyrkning af piletræer i Israel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Waffa Dezkam, 6. juli 2003 kl. 1.24

Jeg har et spørgesmål og jeg håber virkelig at jeg bliver besvaret hurtigst muligt. bliver der dyrkiet meget piletræer i Israel? håber det kan svares

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 6. juli 2003 kl. 9.00

Det hebræiske navn for pil er arabim, det latinske navn Salix. Jeg kan ikke svare dig på, hvor meget der dyrkes af pil, i Israel, selv om træet har en gammel bibelsk betydning. Salix acmophylla er naturligt hjemmehørende på nordsiden af Jordanfloden, og er plantet i flere områder. Så vidt jeg har kunne finde ud af, dyrkes i hvert fald fem arter af pil, herunder S. alba samt flere hybrider; omfanget kender jeg desværre ikke.

Der står en smule på følgende adresse:
www.tau.ac.il/lifesci/botany/judaism.htm Boughs of goodly trees have traditionally been interpreted as the fruit of citrus (Citrus medica Linnaeus);
branches of palm – as the young, as yet unspread leaf of date palm (Phoenix dactylifera Linnaeus);
boughs of the thick trees – as branches of myrtle (Myrtus communis Linnaeus);
willows of the brook – as branches of any of the five species and at least four hybrids of willow (Salix) growing in the Land of Israel.

These are, in Hebrew, the ETHROG, LULAV, HADAS and ARAVA, respectively. The former is handled separately, the other three are tied together in a bundle.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie, 17. marts 2004 kl. 13.06

Hej med dig hvad laver du
kunuxxxx

Nyt svar til emnet »Dyrkning af piletræer i Israel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Dyrkning af piletræer i Israel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider