Forum

Min bøge hæk vil ikke komme!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nan, 15. november 2007 kl. 12.01

Jeg har sat en bøge hæk for 8 måneder siden. Men den har aldrig vokset og bladene er stadig brune. kort sagt så har den ikke på noget tids punkt set anderledes ud, end da vi plantede den. Er der håb for den? hvis man går hen og prøver at knække i grenene på den er den, smidig og knækker ikke ligesom en helt død gren. Kan den klare vinteren?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tajs Nicolaisen, 15. november 2007 kl. 12.20

Jeg ved det ikk, det er så forfærdeligt jeg var lige ved at tude over det. det er så synd for jer. Snøft* Snøft*

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 15. november 2007 kl. 12.38

Hej Nan
Det lyder ikke godt. Prøv, om du kan hive en plante op. Hvis det lykkes alt for let, er den død. Hvis ikke du har planer om at plante en ny hæk nu, som ellers er et godt tidspunkt, kan du godt lade den gamle stå vinteren over, og se om den vil skyde til foråret.

Venlig hilsen, Knud

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 15. november 2007 kl. 17.18

Det lyder godt nok som en dødssejler.

Hvis der overhovedet ikke har været noget grønt siden i plantede den ville jeg kræve pengene tilbage.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 16. november 2007 kl. 8.31

Hej Nan
Hvis I ikke har givet planterne gødning,da I plantede den, og passet den med vand,især i starten,da vi havde en tør periode, så kan du sikkert få planterne erstattet.

Men det skal være nu og ikke til foråret.

Grav et par stykker op og henvend jer,hvor I har købt hækken. De har måske kendskab til et dårligt parti planter,eller en useriøs grossist.

Anne Marie

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 16. november 2007 kl. 22.42

-det lyder som en død hæk du har der. hvis der er lidt liv i den endnu kan du ridse i barken og den vil være grøn.

Men du kan med rette sige at du ikke har fået det man kan have krav på.

Det sker tit at hvis man planter en bøgehæk lidt for sent på foråret (hvis der lige er begyndt at komme grønne blade på) så kan den være svær at holde liv i. Man bør holde en nyplantet bøgehæk fugtig 7 uger efter man ser de første grønne blade. i den periode må den ikke løbe tør for vand. -selvom det har regnet meget kan nogle slags jord ikke binde ret meget vand og det kan have været nødvendigt at vande ekstra?!

hvis planterne slet ikke har vist nogle grønne blade har planternes rødder muligvis været tørret ud i processen med plantningen eller hos det sted du har købt planterne.

–hvis det sted du har købt planterne er et seriøst sted, ved de også om andre er kommet tilbage med samme problem og hvis det er tilfældet kan du måske få nogle nye!? -nu er et godt tidspunkt at plante bøg!

held og lykke

Nyt svar til emnet »Min bøge hæk vil ikke komme!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Min bøge hæk vil ikke komme!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider