Forum

Netposer

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thyge Kristensen, 20. september 2007 kl. 12.37

Et lille, men årligt tilbagevendende, problem. Hvor køber man små netposer (som dem til mandariner o. lign)? Supermarkedet har dem ikke.

Hvert år mangler jeg dem til mine høstede løg, og jeg skal ud til mine kvindelige bekendte og tigge gamle, hullede nylonstrømper.

Thyge

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 20. september 2007 kl. 21.50

Ja men Thyge dog – lær at knytte eller at hækle for eksempel, så kan du være selvforsynende med net i alle størrelser!

Du kan også flette løgene op på en ranke – det er nemt at gøre, lige når de er høstet. Ranken / rankerne hænges i skygge, tørt og fri luft.

Hele tørringsprocessen er arbejdsfri, rankerne er lette at flytte indendørs efter tørretiden – og løgene bliver hængende, indtil du rykker dem af.

Alt, hvad du behøver er en stærk snor på ca 3 meter pr ranke.

Jeg har gode erfaringer med genbrug af f. eks flagline og tørresnor til formålet.

Venlig hilsen
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 21. september 2007 kl. 9.25

Du kan også anvende de net som man kan købe kartofler i, både læggekartofler og spisekartofler kommer i net.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Netposer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Netposer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider