Skrevet af: Svend Høst, 11. august 2007 kl. 9.37
Jeg har 3 rønnebærtræer(holder fugle til) placeret 3 forskellige steder i haven som har stået og soppet i vand i 6–7 uger på grund af rekord mængder af regn,nu står træerne med efterårs farver dvs. rødbrune blade.Er træerne gået ud eller er der en chance de vil skyde til foråret,mine andre røn som står tørt har det fint med masser af bær,er røn virkeligt så følsomt over for vand omkring rødderne,er der andre der har samme problemer eller erfaring om dette her.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Knud Halskov, 11. august 2007 kl. 21.01
Jeg tror ikke du behøver at frygte for at dine røn er gået ud, Svend, men der er noget, der tyder på at jorden lider af traktose, og at de derfor ikke har det så godt. Uanset at vi har fået meget vand, skal det kunne trække væk i løbet af nogle timer eller i hvert fald en dags tid. Vi har haft et regnskyl, hvor den laveste del af haven var ét stort vandbassin. En time efter regnen var hørt op, var vandet sivet væk. Hvis dine træer er store/gamle, kan det vel være svært at komme til at grubbe jorden omkring dem, men det er der problemet ligger, tror jeg.
Venlig hilsen, Knud
Skrevet af: Svend Høst, 12. august 2007 kl. 10.49
Hej Knud!
Tak for svaret,vi har virkeligt fået meget regn min regnmåler viser442 mm regn siden 10 juni og jorden er derfor totaltmættet med vand, det har ikke været et problem før så jeg tvivler på traktose, men det er absolut en mulighed der ikke kan udelukkes.Med hensyn til rønnetræerne så håber jeg at de kommer til foråret,de får en chance til før de ender som pejsebrænde.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.