Forum

Bytte bytte købmand :D

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sus Skovgaard, 19. juli 2007 kl. 23.11

Hejsa alle

Jeg tænkte på om ikke det kunne være sjovt hvis vi byttede planter...Jeg har jo som skrevet i et andet inlæg en ekstrem overflod af hyld og studender nelliker jeg har da også andre ting som fuglekirsebær i ca. 50 cm-2 m samt rønne bær og ca. 10 stk kvæde planter (alle tiders for kvædemammelade MUMS)

Ellers har jeg også sølvpil og poppel adlibitum.

Jeg selv er helt tosset med solbær MUMS, brombær, hinbær og jordbær, stauder, klematis og små søde bunddækkere som feks. husløg eller hasselurt, trædebregne mm. i alle afsakygninger og str.

Jeg "overtager" også gerne sådan noget som Rohdondendron hvis den har oversteget dine grænser for hvor stor den må være.plads har jeg nok af :) så her vil den ingen grænse møde.

Stiklinger der har slået rod er OKEY med mig så længe de er levedygtige.

Håber vi får nyt, sjov og nytte ud af dette indlæg :D

Og håber der er en masse der melder sig :D

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 20. juli 2007 kl. 6.53

Det er altid dejligt at bytte planter, hvor man kan. Men pas dog på med bytning til og fra områder med hhv. uden dræbersnegle...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus Skovgaard, 20. juli 2007 kl. 8.22

Hov ja...den havde jeg ike lige tænkt på...

Her har vi ikke set nogen, tror ike vi har dem. Men ellers kan man vel bytte frø? det kan vel ikke smitte med dræbersnegleæg?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Hornbech, 20. juli 2007 kl. 8.43

Hej Sus
du må gerne få en solbærbusk af mig, mine står for tæt, men det går nok ikke an at flytte den nu, og det er jo også begrænset hvor langt det kan gå at køre efter en busk el. to.

jeg bor i 9610 og vi har ikke dræbersnegle.

mvh Bente

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 20. juli 2007 kl. 9.28

"Dræbersnegle" kan man også få med i købet fra planteskoler, så man skal altså være på vagt allevegne fra. (Vi har dem ikke endnu!)
Trædebregner trives fint hos mig, Sus, så dem må du gerne få nogle klumper af. 3 forskellige slags.

Men, som Bente skriver, så er det jo lige om det kan betale transporten. Det kunne snildt gå mellem Bente og mig, for jeg har nemlig også adr. til 9610.

venlig hilsen, Knud

Nyt svar til emnet »Bytte bytte købmand :D«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bytte bytte købmand :D

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider