Forum

Sommerbuffet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine, 16. juli 2007 kl. 12.11

Da min familie og jeg kom hjem i går aftes havde vi noget der ligner en million myrer i huset. Flyve myrer tilmed. Stort suk så er det den tid igen. Men det var sent, tæt på midnat, og vi besluttede at det her måtte bare vente til i morgen.

I morges da vi stod op var det ikke længere så slemt. Problemet var begrænset til en vindueskarm med stort mylder af myrer.

Ok til at leve med især når vi ved at dette her er et meget forbigående problem. Min datter på 4 åbnede vinduet for at lukke myrerne ud. Det er jo også en måde at slippe af med dem på.

En anden og mere forunderlig måde kom hurtigt.

For nu er der sommer buffet for de gråspurve der har reder på vores tag.

En fløj ind igennem det åbne vindue, lokket af myrerne og gik i panik og kunne ikke umiddelbart komme ud. Ud kom den dog, og på ingentid har de mestret åbningen ved vores vindue og flyver ind, sætter sig, kigger sig lidt om og samler så et par myrer og flyver så ud så let som ingen ting.

Nu sidder den her igen. Og ser seriøst ud til at overveje en længere flyvetur i vores stue. Men nej. Den skal nok samle lidt mere mod. Og måske skal jeg afskrække den lidt fra at tage på længere eventyr i mit hjem. Men sommer buffeten må den gerne nyde.

Glade sommer hilsner

Trine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas R. Pedersen, 10. august 2007 kl. 22.50

Vi har haft flyve myrer nu i 2 måneder, der kommer ca en 10–20 stykker frem hver dag. Vi har vandet med myregift og sprøjtet osv. Er der nogle der har nogle gode råd? jeg har hørt de kun skulle være der i nogle få dage. Men det er ikke tilfældet hos os. Hjælp, de går os virkelig på i øjeblikket!

Nyt svar til emnet »Sommerbuffet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Sommerbuffet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider