Forum

Græsplænen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus, 10. juni 2007 kl. 22.13

Vi overtog et hus sidste år, hvor græsplænen ikke så godt ud

jeg startede med Jerntrivol mod alt mos, og fik det revet væk, så fik den en gang ordentlig gang Bayer plænegødning, og noget Bayer plæne rens senere på året...

Vores græsplæne fik virkelig et skud vitaminer, og den blev bare så dejlig grøn og saftig og tæt

Nu er vores plæne begyndt at blive afbrændt mange steder, hvor græsset næsten er visnet fuldstændig, og der er begyndt at komme sådan nogle små gule blomster i plænen

er der nogen der kan forklare mig hvad der er sket med vores plæne, er det solen der er for kraftig og plænen næsten ikke får vand, ville den komme sig igen når vi får en ordentlig regn skyl

ville en gang plæne gødning gøre underværker nu

det skal jo have i april, juni og august mdr.

tusind tak for hjælpen på forhånd

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 12. juni 2007 kl. 9.51

Du kunne også bare give hele plænen en gang round-up, nu hvor du er igang, og asfaltere haven – så er det problem da løst. ;)

Nej, nu skal jeg være sød, kunne baren ikke lige lade være.

Hvor tæt har du klippet den? Hvis du har klippet den meget hårdt tilbage, så er det min erfaringat det kan skade græsset hvis det ikke er ordentligt etableret.

De visne pletter kan også skyldes at der fattes vand eller at du overgødsker. Jeg har, i de tre år vi har haft hus, aldrig gødet voret plæne, og den er fint grøn hvert år.

De gule blomster kan være ranunkel (det man kalder smørblomster i daglig tale) – og de er da bare utroligt kønne at se på – synes du ikke? Og så kan du jo vise dine børn at de lyser gult, hvis man holder dem helt tæt på huden i solskinsvejr. Og det er da en dejlig ting at opdage som barn. :) Jeg kan da huske det endnu, fra da jeg var lille.

Held og lykke med din haves mangfoldighed.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 12. juni 2007 kl. 9.56

Hej Claus
Din plæne ligner nok alle de andre plæner i dk lige nu. Den mangler VAND VAND VAND. Du skal ikke gøde den nu, det bliver den bestemt ikke mindre vissen og sveden af. Du kan enten vente på regnen eller vande den, så skal den nok blive fin og grøn igen.

Nyt svar til emnet »Græsplænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Græsplænen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider