Skrevet af: Waino Kvelland, 10. juni 2003 kl. 18.48
Jeg fik for tre år siden en helt tilbageklippet rhodrodendon forærende af min nabo, som jeg plantede i mit rhodrodendonbed, den vokser helt vildt, er helt tæt med grønne blade og ser faktisk rigtig flot ud. Men problemet er, der kommer ingen blomster. Hvad kan årsagen være til det?
Skrevet af: Henrik Ahlmann, 10. juni 2003 kl. 19.53
Den kraftige vækst tyder på at der er overskud af kvælstof og at dette går ud over blomsterknoppernes udvikling. Fænomenet kendes fra bl.a frugttræer og andre planter. Du bør være varsom med at gøde, hvis planten skal blomstre.
Skrevet af: Lene Jensen, 2. juni 2007 kl. 9.59
Da vi købte hus, fandt vi en Rhodrodendron, gemt væk under nogle buske og træer. Den vil vi gerne have frem, så den kommer til sin ret.
Den ser lidt medtaget ud, med lange tynde grene. Kan vi klippe den til, så det bliver en pæn fyldig busk med tiden? Hvordan/hvornår skal den klippes?
Skal der ikke blandes noget specielt muld i jorden, hvor vi sætter den?
Skrevet af: Tom Overgaard, 9. februar 2008 kl. 17.00
Vi er ved at bygge et hus ned til Øresund med en skrænt ned mod stranden, hvor vi kunne tænke os at plante nogle rhodrodendron, kan man det,og vil de kunne overleve
MVH Tom
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 9. februar 2008 kl. 22.40
Ja helt sikkert, jeg har set massere af beplantninger med Rhododendron tæt på vandet.
–hvis du havde tænkt dig at anskaffe hjælp til beplantning af sådan et bed, kender jeg de bedste på området til surbundsplanter.
Ellers kan jeg også selv være behjælpelig på den planteskole hvor jeg arbejder.
skriv til: tov@ofir.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.