Forum

Akacietræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Krongaard, 2. juni 2007 kl. 14.07

Jeg har forelsket mig i et kugleformet akacietræ, men hvor køber man det henne. Har nemlig svært ved at finde et?

Vh. Anette

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 2. juni 2007 kl. 21.40

De fleste havecentre har eller kan skaffe en kugleakasie.

Anne Marie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 3. juni 2007 kl. 21.37

Hej Anette
Du skal være opmærksom på at træet ikke er en acacie, men en uægte acacie, også kaldet "robinie" – det latinske navn for den du søger er: Robinia Pseudoacacia "Umbraculifera" og du skal være opmærksom på at hvis den skal lykkes, fordrer den noget læ. Fås med "kuglen" podet i forskellige højder mellem 1–2,2 meters højde.

www.de-gamle-sorter.dk

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fredeik, 20. september 2007 kl. 10.47

Jeg ved da ikke hvor man finder sådan et træ... men kan i give noget info om Akacietræ?

m.v.h Frederik

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik, 9. oktober 2007 kl. 17.26

Hejsa hvor man man finde /købe et Akacietræ henne?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise L, 17. oktober 2007 kl. 0.11

Jeg har en såkaldt "kugleakacie" – pludselig stod den oven på jorden – mosegrisene havde været der. Jeg fik den gravet ned – det måtte bære eller briste. Den tabte det meste af kuglen og senere groede der grene frem med nogle kæmpetorne. Nogle grene blev klippet af – og i sommer står den flot og rund. Sådan en vokser jo i omfang – min gør – hvor meget skal man klippe af og på hvad tidspunkt? Har nogen kendskab til det? Bladene på grenene ligner stadig dem der var der fra atarten så jeg regner med jeg har "reddet" min kugle.

Mange hilsner
Annalise

Nyt svar til emnet »Akacietræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Akacietræ

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider