Skrevet af: Annette Skjoldager, 28. maj 2007 kl. 22.41
Jeg har for en månedstid siden plantet en hæk af laurbærkirsebær. De skyder fint, men bliver ved med at få en del gule blade, primært på den nederste halvdel af planten.
Jeg har på en tidligere tråd set, at én har skrevet, at en planteskoleejer engang har sagt til ham, at det er normalt at det sker i starten, da planterne bruger energi på at sætte rødder, men jeg synes bare at det ser ud til at blive ved, og er naturligvis lidt bekymret for om det bliver ved med at fortsætte for det skulle jo gerne stoppe. Til information kan jeg fortælle at de alle fint sætter nye skud i toppen.
Er der nogen, der har erfaring med dette – hvor længe kan jeg forvente at det fortsætter?
Annette
Skrevet af: Boi Jensen, 29. maj 2007 kl. 9.38
Hej Annette
Normalt intet problem, og da specielt ikke når de sætter nye blade. Planten kan tilsyneladende ikke forsyne både de gamle og ny blade med næring og så smides de gamle.
Skrevet af: Annette Skjoldager, 29. maj 2007 kl. 13.49
Hej Boi
Tak for dit svar. Tror du så det vil hjælpe at give dem lidt gødning nu? Jeg har givet dem en lille håndfuld gødning ca. 14 dage efter at de blev plantet, men vil det være gavnligt med lidt igen nu?
Annette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.