Forum

Skole projekt on liljekonvaller

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jennifer, 9. maj 2007 kl. 8.55

Jeg er en pige påå 11 snart 12 som i skolen er ved at skrive om liljekonvallen, jeg ved ikke såå meget jeg leder efter nyttig info om planten, hvis du ved noget såå ved det være en stor hjælp hvis du skriver til mig, jeg ved dog den på latin hedder Convallaria Majalis og at den er giftig har du andet og du giider skrive, i mit fårum bliver jeg rigtigt glad:)

en sommer 'hilsen fra jennifer

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 9. maj 2007 kl. 20.38

Hej Jennifer.

Jeg ved ikke så meget men kan fortælle følgende : Lilje konval er en plante ud af en stor famile af samme art.Den trives bedst i humus fyldt jord
(skovbundsagtig,fugtig og næringsrig)og bryder sig ikke om direkte sol.

Den bryder frem af jorden i foråret og blomstrer i maj 20–40 cm høj med små hvide klokkeformede blomster. Sidenhen får den røde bær hvorefter den stille og roligt ned visner og forsvinder frem til næste forår.Hele planten er giftig.

Jeg tror ikke den er specielt udsat for hverken skadedyr eller plantesygdomme.Den formerer sig ved underjordiske udløbere og ved frø,og hvis den rigtig trives vil den opføre sig temmelig invasivt.Dvs.nærmest som ukrudt.

Venlig hilsen Sanne

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 10. maj 2007 kl. 1.51

Hej Jennifer

Du kan læse en artikel om blandt andet liljekonval her:

www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/den_naturlige_have/361.html

med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Skole projekt on liljekonvaller«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skole projekt on liljekonvaller

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider