Forum

Døde grene på mit kirsebærtræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Johansen, 3. maj 2007 kl. 22.20

Jeg har et kirsebærtræ sødebær, men der er mange døde grene,dem der er liv i er det kun det yderste af grenene som der er blade og blomster på,der er ingen ukrudt rundt om træet da der er ryddet en halv meter rundt om det,så var det jeg hørte en dag at døde grene på et kirsebærtræ de skulle væk da de kunne skade træet,er der nogen der ved om det er rigtigt?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 4. maj 2007 kl. 14.31

Jeg syntes det er grimt med de døde gren, så jeg klipper den af. Mange af mine grene havde også kun blade på det yderste af grenene, men det hjalp da vi for 2 år siden beskar vores Kirsebærtræ. Bliver det for tæt i kronen, kommer det inderste af grenene til at mangle lys.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Flemming, 6. maj 2007 kl. 4.44

Jeg er bange for at der er tale om en sygdom, som slår træet ihjel. Jeg har i Frankrig to kirsebærtræer(store), hvor det ene pludselig gik ud i løbet af en sæson, et andet er delvist gået ud og gøre det sikkert snart 100%. Grenene tørrer simpelthen ud, som om det ingen vand får.

Jeg har hørt fra vor gartner dernede at det er en sygdom.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth Johansen, 6. maj 2007 kl. 9.13

Det har du nok ret i for de første år var der ikke noget i vejen med det,og der efter er det nemlig som du beskriver at det er lige som om det ikke får vand nok, og grenene begynder at tørre ud,ja det er jo en skam,men der er jo ikke noget at gøre ved det, men ærgeligt er det.

Nyt svar til emnet »Døde grene på mit kirsebærtræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Døde grene på mit kirsebærtræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider