Forum

Blomstrende træer i Rom.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 17. april 2007 kl. 8.40

Jeg har netop været i Rom og oplevet det fantastiske forår der. Overalt var der træer der blomstrede med lillafarvede blomster. Jeg aner ikke hvad det er for træer, da jeg aldrig har set dem herhjemme. er der nogen her der ved hvad det er for træer?

venlig hilsen lone

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 17. april 2007 kl. 18.04

Jeg har ikke været i Rom på denne tid, men andre steder ved Middelhavet, og der hedder de blomstrende træer Jacaranda mimosifolia.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 17. april 2007 kl. 20.01

Hej alice.

Tak for dit svar. Jeg har slået navnet op på nettet. Men jeg synes ikke at de ligner helt. Jeg vil mene at farven på dem i Rom er mere mørklilla og blomsterne er mere som på frugttræer?

hilsen lone

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 19. april 2007 kl. 10.02

Mon det er et Kejsertræ, Paulownia tomentosa, du har set? Træet hedder Foxglove tree på engelsk.

Kejsertræ blomstrer før løvspring – det passer vel meget godt(?) Du kan prøve at google og se om billederne ligner...

Mange Hilsner Pia

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 20. april 2007 kl. 8.34

Tak for dit svar. Jeg har set billedet på det og det kan muligvis være det jeg har set.Jeg synes bare ikke helt at det er de samme blomster?

Venlig hilsen lone

Nyt svar til emnet »Blomstrende træer i Rom.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Blomstrende træer i Rom.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider