Forum

Udjævning af niveau

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Lemvig, 25. marts 2007 kl. 19.44

Vi er netop flyttet i hus, og har ikke den store erfaring i haven endnu. Men vi har oplevet her i vinters at der står vand for enden af huset når det regner. Vi kan se at jorden hælder ind mod huset, så det skal vel rettes op, så vandet ledes væk fra huset. skal vi fjerne græsset og noget af jorden og fylde på med sand eller stabilgrus, eller kan sandet lægges direkte ovenpå græsset? Vi vil gerne have græs på arealet efterfølgende sammen med en flisesti?

Er der nogen der kan hjæpe mig med et svar

På forhånd tak

Bente

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 26. marts 2007 kl. 20.03

Tjae -lettere er det måske at grave et drænrør ned!

Nu er jeg fjollet opdraget, men hvorfor ikke tage den lette løsning? En ordentlig rende og et PVC rør som ledes til afløb / fascine -så er problemet løst og du sparer dig selv for at flytte tonsvis af jord!

P.S. Jeg gravede et drønrør ned under mit aspargesbed for år tilbage (25) fordi jeg inden jeg satte dem, så at der stod vand om vinteren. Det har fungeret upåklageligt. Det kostede 200 kr samt lidt motion (som er det helt gratis og uden recept).

Må jeg i den anledning opfordre jer alle til at spare på jeres praktiserende læge. Det er helt i skoven at skatteydere skal betale haveejere for at få motion.

Brug den gammeldags plæneklipper og lug lidt ukrudt -så sover I godt om natten taber de overflødige kilo, sparer det smarte outfit til terrænløb/ workout og belaster ikke skatteudskrivningerne.

Sådan!

Man burde måske være politiker?

Lilium

Nyt svar til emnet »Udjævning af niveau«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Udjævning af niveau

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider