Forum

Grøft i haven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thyge Kristensen, 23. januar 2007 kl. 12.37

Jeg har tænkt på at udgrave 5–10 m. "grøft" i haven, der består af lerjord, som holder godt på fugten. Det er tanken grøftens fugt udelukkende skal være den den kommer fra oven, fra aften/nat/morgendug og måske en sjælden gang fra vandslangen. Plast i bunden vil jeg dog ikke afvise.

Er der nogle, der har erfaringer med anlæg, plantevalg m.m.

Thyge

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 24. januar 2007 kl. 11.33

Hej Thyge K.

Er det et sumpanlæg, du har planer om at etablere -eller bare planter der holder af fugtig jord? Lerjord er ganske rigtigt god til at holde på vandet, men i varme, tørre perioder bliver lerjoden stiv som beton. Fortæl gerne nærmere, hvad du har tænkt dig, med din grøft.

Vh.Knud

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thyge Kristensen, 30. januar 2007 kl. 23.02

Først og fremmest lidt inspiration. Tanken er at vandet fra overløbet på en regnvandsbeholder ledes videre i en grøft. Fugtigheden vil generelt være højere der end i resten af haven p.g.a. skygge og beplantning.

Jeg vil såmænd bare høre om der er nogen der har fundet en god måde at lave et anlæg på a'' la'' nævnte ide?

Thyge

Nyt svar til emnet »Grøft i haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Grøft i haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider