Forum

Fjernelse af fælles hæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Nielsen, 18. december 2006 kl. 12.59

Hej
Vi er kommet i den noget prekære situation at vores nabo uden vores vidende har fjernet en del af en gammel hæk, som desværre dannede læ for vores terrasse. Nu er han i gang med at opføre en carport direkte i skellet, hvor hækken stod og kun en halv meter fra vores hus. Det skal siges at vores hus fra 1928 er bygget en halv meter fra skel. Jeg må nok sige at vores ellers dejlige terrasse er fuldstændig ødelagt, idet der nærmest nu holder en bil kun en halv meter fra terrassen. Mit spørgsmål er nu om det virkelig er lovligt bare at fjerne hæk og opføre en bygning så tæt på nabohuset uden at man skal have naboens accept.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 18. december 2006 kl. 18.05

Hej Jens
Det er det naturligvis ikke – og du skal i gang med noget man kalder hegnssyn. Prøv i første omgang at spørge på din tekniske forvaltning, her ved de noget om både din nabo har ret at placere carporten i skel og også om hegnssyn.

Alt dette medmindre I kan få en mindelig aftale om byggeriet m.v.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 18. december 2006 kl. 20.07

Der skal være en vis antal meter (jeg kan ikke huske hvor meget) fra carpot til skel. Det var ved at gå galt da vores hus var færdig bygget, og bygherren havde glemt at anmelde carporten, så vi fik besøg fra teknisk forvaltning, der heldigvis kunne godkende afstanden. Så jeg vil foreslå dig at ringe til teknisk forvaltning i dit område og høre hvad de siger.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Fjernelse af fælles hæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fjernelse af fælles hæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider