Forum

Misvisende overskrifter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 2. november 2006 kl. 19.58

Hej allesammen
Lige en lille bøn: Brug dog en overskrift der henviser til jeres problem! Det kan godt være at I har brug for hjælp, men det nytter jo ikke noget at overskriften er HJÆLP eller JEG ER DESPARAT eller NYBEGYNDER når ingen senere kan finde frem til indlægget og de efterfølgende råd.

Helt ærligt, så synes jeg det er hamrende irriterende.

Med venlig hilsen
Winnie

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 3. november 2006 kl. 19.15

Det vil også være en god idé, før man opretter et "nyt" emne, at undersøge, om det ikke allerede findes eller der bare er et, der ligner. Det vil øge overskueligheden og mindske forvirringen, hvis man stræber efter at få sit spørgsmål puttet ind under et allerede oprettet emne. Fx. er der lige oprettet et emne med ''hosta-frø'', og derefter et nyt med ''nogle andre hosta-frø''. Det er næppe hensigtsmæssigt.

Venlig hilsen, Knud

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bruno MacDonald, 6. november 2006 kl. 1.18

Undskyld fra ham med "nogle andre hosta frø".

Jeg forstår jeres mishag med for mange og forvirrende tråde.

Alligevel ville jeg nok gøre det igen, da kategorien jeg skrev under var "frø- og plantebytte", posen var tom og debatten færdig. Jeg tænker at det så ville være en ny tråd, når jeg havde andre frø at tilbyde, men det kan være at jeg tager fejl.

Jeg tænker at det netop var hensigtsmæssigt, men hermed undskyld for kvaler jeg måtte have forvoldt.

De venligste
Bruno MacDonald

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 8. november 2006 kl. 11.20

Superbrugere kan fint finde ud af at begå sig i et forum, men heldigvis forvilder mindre erfarne sig jo også ind og skal lige lære, hvordan man begår sig.

Men I har da ret i, at det ville være rart med mere dækkende overskrifter. Så alle må gerne tænke sig om en ekstra gang, inden man navngiver et nyt emne

Det ville også være en god ide, at man først lige søger på, om et emne allerede er til debat. Men selvfølgelig kan man oprette et mere om f.eks. samme plante, hvis det ikke er helt det samme, man vil sætte focus på.

For at undersøge om emnet allerede findes i forum, skal man lige klikke et sildeben på ud for forum i venstre side på siden med søgeresultat, da forumindlæg ikke automatisk er med i en almindelig søgning. Man må så lige gentage søgningen, måske efter at man har klikket de andre af, så man kun søger i forum. Se det her: www.havenyt.dk/soeg/?q=

Men det mest irriterende er måske, at der bliver skrevet indlæg, som ikke hører ind under emnet, så det lige pludselig er et helt andet emne, der debatteres.

Sagen er dog nok, at vi må leve med det – men det er ikke ensbetydende med, at det ikke er irriterende for de mange, som kender spillereglerne i forum.

Med venlig hilsen
Karna Maj

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 14. november 2006 kl. 2.26

Hvad er " spillereglerne i forum "?Jeg læser mange henvisninger og mange svar og jeg synes faktisk at det amnge gange er meget tankevækkende og inspirerende når andre mennesker tænker og opfatter helt anderledes end en selv.at der så af og til affødes sidespor i debatterne gør det ikke kedeligere,tværtimod.Det ville da være synd at aflive det impulsive og spontane,og ende med at blive endnu et " kun for de indviede" forum.

Da jeg for snart mange år siden famlede rundt som totalt ny begynder ville jeg næppe overhovedet turde blande mig i alt det her,endsige stille" dumme " spørgsmål.Så det er da bare skønt at det er frit nok til at alle vil og tør være med.

Og for at kunne lave de rigtige overskrifter og emnerelevans skal man da være noget fortrolig med hele konceptet.

Venlig hilsen
Sanne

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 19. november 2006 kl. 18.43

Hej Sanne
Man kan sagtens spørge løs selv om man er nybegynder her på siden og som du ser, er folk også villige til at hjælpe på alle mulige måder med gode råd, også selv om man har oprettet en overskrift der hedder ''hjælp''.

Problemer er bare at JEG ikke får de gode råd, fordi svaret ikke kommer op, når jeg søger under fx ''solhat'' fordi overskriften, hvor svaret ligger, hedder ''hjælp'', og dermed kommer til at spørge om noget, som allerede er belyst. Jeg håber du forstår hvad jeg mener?

Men måske er der ved at være så mange brugere på siden, at man kunne overveje at lave en lille kort guide til nye brugere (og til nogle af os andre, som ikke helt har fundet ud af alle finesser på siden). Det kunne være at opfordre til at søge først, og dernæst at vejlede om hvordan man opretter en god og brugbar overskrift?

Med venlig hilsen
Winnie

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 20. november 2006 kl. 1.46

Hej Winnie.

Jeg giver dig helt ret i at det er ærgerligt at gå glip af gode råd fordi de ligger under forkerte overskrifter,men jeg tror nu at problemet er begrænset.De fleste "flere gange " brugere benytter systemet rigtigt så vidt jeg kan se.Men ellers må man jo spørge " ud i det blå ".

Jeg har da spurgt om flere ting som jeg måske havde kunnet finde ved at spørge i søgemaskinen på den rigtige måde,men heldigt for mig vil folk jo gerne svare igen og alligevel.

Jeg vil give dig ret i at man måske kunne fremhæve søgefunktionen lidt mere så man som ny bruger startede der.

Venlig hilsen Sanne

Nyt svar til emnet »Misvisende overskrifter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Misvisende overskrifter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider