Forum

Opstammet syren?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 13. april 2006 kl. 10.29

Jeg har købt en syren og vil nu gerne have at den vokser til et lille træ, da jeg kun har en lille have. Hvis jeg klipper alle grenene af på nær en skyder den vel bare helt vildt igen. Hvad gør jeg?

Elise

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 13. april 2006 kl. 13.13

Hej Elise
Jeg svarede da på dette i går. Er du ikke tilfreds med mit svar? Jeg har ellers fået mange flotte opstammet træer og blomster på denne måde.

Hilsen Helle
www.helleshave.dk

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 13. april 2006 kl. 16.59

Hej Helle
Jeg kan ikke se dit svar, vil du ikke være sød at skrive det igen? Tak
Måske kikker jeg det forkerte sted? Kommer svaret ikke her på siden?

Elise

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 13. april 2006 kl. 19.35

Hej Elise
Hvis du kigger under nye emner og går 5 pladser ned kan du se den du skrev i går, og der har jeg svaret, hvis du stadig ikke kan se det så må du skrive igen.

Helle
www.helleshave,dk

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elise Warner, 14. april 2006 kl. 13.51

Hej Helle
Tak for dit gode svar, nu har jeg fundet det og vil prøve på min syren.

Elise

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Ploug, 25. maj 2008 kl. 19.27

Hej er ved at lave et nyt bed og er faldet for et træ kaldet koreansk syren "syringa villosa" kan ikke finde så meget omkring dens vækst, højde, hvordan den skal beskæres og i hvilke farver den findes... håber du kan hjælpe mig... venlig hilsen lotte ploug
ps. og hvad er prisen på træet...

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 26. maj 2008 kl. 19.23

Syringa Villosa kan blive ca 3 meter høj, men kan vel ikke betegnes som et træ, men mere som en busk. Man skal i hvert fald arbejde kraftigt med den hvis det en dag skal være et lille træ. Noget andet er at den rene art Syringa Villosa får du sikkert mere end svært ved at opdrive herhjemme.

Der findes nogle sorter af Syringa prestonia der minder en del om s. villosa. deri findes sorter i forskellige rosa farver.

Ønsker man et lille træ kan man købe dem opstammet fra starten til en 400–600 kr.

også Syringa reflexa og Syringa josikae minder i blomst og blade en del om ovenstående. God jagt :-)

Nyt svar til emnet »Opstammet syren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Opstammet syren?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider