Forum

Farvestruktur i græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan R, 12. januar 2006 kl. 15.30

Jeg søger en metode til at få farvestruktur i min græsplæne, så den skiftevis får lyse- og mørkegrønne striber, som set i parker, fodboldstadions m.v. Jeg har prøvet at skifte slåretning m.v., men synes ikke at få den "rigtige" effekt. Findes der andre alternativer når græsset skal have samme "slåhøjde" overalt?

På forhånd tak.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 13. januar 2006 kl. 10.48

En gammel historie melder sig: En familie havde haft nogen venner på besøg i nogen dage. Da vennerne rejste, sagde de, at der kom en hilsen fra dem om en uges tid. Og ganske rigtigt: En uge senere kunne man se et stort, mørkegrønt TAK i græsplænen.

Tidligt om morgenen, inden vennerne rejste, havde de vandet græsplænen med gødningsvand, så ordet TAK blev dannet, og da græsset havde groet en uges tid, kunne man se det.

Du må kunne gøre det samme: Vande din græsplæne med gødningsvand i striber eller felter, så du får skiftevis lysere og mørkere partier.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 15. januar 2006 kl. 13.45

Jeg så en artikel i et engelsk haveblad om græsslåmaskiner.

De nævnte bla at nogle af maskinerne havde en speciel ''rulle'' underneden som gjorde at man fik de ''eftertragtede'' striber.

Men jeg ved godt nok ikke om man kan få sådanne maskiner i Danmark?

Venlig hilsen
Hanne

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 15. januar 2006 kl. 15.38

Det er sådan en her du skal bruge for at lave "striber" i græsset:
www.klippo.se/o.o.i.s?id=1476&pid=4&qid=1454

MVH
Karin

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. januar 2006 kl. 2.07

Den danske udgave om ovennævnte plæneklipper finder du her: www.klippo.dk/o.o.i.s?id=1476&pid=4&qid=1454

Nyt svar til emnet »Farvestruktur i græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Farvestruktur i græsplæne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider