Forum

Stueindretning – lamper som tilskudslys

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 30. august 2005 kl. 12.10

Jeg skal snart til at indrette en stue, og jeg går meget op i, at mine planter (fortrinsvis peber og chili) får mest mulig lys – især i de meget mørke vintermåneder. Planterne anbringer jeg naturligvis tæt på vinduerne, hvor der er mest lys. Jeg påtænker desuden at indrette stue således, at jeg anbringer nogle gulvlamper (med halogenpærer i, regner jeg med) lige i nærheden af planterne. Mit spørgsmål er: Når vi kommer til den mørke tid, hvor lamperne er tændte det meste af tiden, vil deres lys så være brugbart for planterne? Jeg er ikke så meget ude på at få planterne til at gro og sætte frugter, men blot at få dem til at overleve den mørke tid!

Jeg ved godt, at det allerbedste ville være store lysstofrør hængt op lige over planterne, men det er jo ikke altid lige kønt at se på!

Nyt svar til emnet »Stueindretning – lamper som tilskudslys«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stueindretning – lamper som tilskudslys

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider