Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. april 2025 kl. 9.50
Vores kompostbeholder er fuld af våd snask. Langt om længe har jeg fundet på at tømme den ovenfra og smide dette halvt omsatte materiale inklusive kompostorme over i den åbne kompostkasse.
Her har jeg mulighed for at lægge tørt græs ovenpå.
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 5. april 2025 kl. 20.01
Hej Ingeborg.
Det bedste du kan gøre er at blande små kviste eller grov materialer i din kompost beholdere , da dette både lufter og dræner komposten.Jeg har ikke problemer med fugt i min kompost, men mere det at den næsten tørre ud for mig, men da jeg havde en beholder med husholdningsaffald fik jeg både noget snasket kompost og til tider også noget der blev ildelugtende... Det krævede ekstra pasning.
Jeg har fundet ud af at hvis jeg tilsætter lidt gammel kompost til den nye kan jeg dermed holde på fugten og det gavner også omsætningen...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. april 2025 kl. 0.00
Tak for svaret. Det er den grønne beholder til husholdningsaffald der er våd og snasket, men ikke ildelugtende. Vi spiser mange frugter og grøntsager. Det meste skylles før brug, selvom vi køber økologisk. ( når jeg ser, hvor usle vilkår der arbejdes under sæsonarbejde i landbrug og gartneri, .
tvivler jeg på hygiejnen når der arbejdes mange timer på åben mark).
Derfor ryger der en del vand med i den grønne beholder.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.