Skrevet af: Annette Berit Broberg, 1. april 2025 kl. 17.50
Hej.
Jeg er flyttet ind I et nyt hus med lidt have til...
Så derfor vil jeg gerne spørge om der er nogen som ved hvad dette er for en plante. Har prøvet slå den op men for forskellige svar.
Skrevet af: Søren Duun, 1. april 2025 kl. 18.22
Hej Anette
Har du googlet kejserkrone løg. Jeg er næsten sikker på at det er sådan et .
Skrevet af: Annette Berit Broberg, 2. april 2025 kl. 19.36
Det håber jeg så at det er 😊. Nu bliver de Ihvertfal sat igen og så venter jeg så på hvilken farve det er 😁. Tak for svar
PS... giver lyd når de kommer op ☀️
Skrevet af: Søren Duun, 2. april 2025 kl. 21.04
Hej Anette.
Jeg kom lige i tanke om at kejserkrone løg har en meget speciel kraftig lugt, der efter min mening lugter grimt. Det siges at kejserkrone kan holde mosegrise væk . Lugten gør at de ikke spiser løgene.
Mht farven så har jeg fået fortalt at løget har samme farve som blomsterne, dvs at gule løg giver gule blomster. Og de orange blomstrende er mørkere . Hvis dette holder stik skulle dit løg give gule blomster.
Skrevet af: Annette Berit Broberg, 2. april 2025 kl. 22.27
Nå for pokker... så er det nok ikke den rigtige plante 🫣... de lugter overhovedet ikke 🤷‍♀️🙄😁
Skrevet af: Alice Greifenstein, 2. april 2025 kl. 22.40
Det kunne måske være lilium martagon?
Kejserkrone lugter stærkt af ræv!
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. april 2025 kl. 8.20
Til Annette: lad være med at bruge smileys i dette forum. Det kan systemet ikke kapere. :-)
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 3. april 2025 kl. 22.27
Hej Anette.
Hvis det er en lilium martagon så skal du værne om den . Dels er er meget dyr at indkøbe og dels er den meget smuk når den blomstrer.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.