Forum

Stort takstræ fjernes

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, i går kl. 22.29

Vi skal fjerne et 6-7 meter højt takstræ, som nok er 3 m i diameter. Det vil betyde rigtig mange ture til genbrugspladsen. Vi har for nogle år siden ladt en profi fjerne to store grantræer. Han havde en stor kværn, som næsten kunne tage et grantræ uden sidegrene i een mundfuld. Dengang var jeg for dum og lod ham køre med flisen.
Nu tænker jeg at han kan gøre det samme med takstræet og at vi kan beholde. Flisen af grønt og træ for at bruge det til bunddække.
Kan man bruge det? Det vil kunne bruges flere steder.
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, i dag kl. 0.41

For det første Taks er ret så giftigt at arbejde med, så man skal i hvertfald ikke indånde støv fra evt. flis af træet. Om giften har virkning på jorden når man bruger den som flis, ved jeg ikke.

Dernæst - Taks er et ret værdifuldt træ, som er meget efterspurgt af buemagere og trædrejere, så du kan sagtens sælge træet, og måske få nogen til at fjerne det hele for at få de gode stammer.

Du kan prøve at finde facebooksider på lokale buemagerlaug eller trædrejere, og spørge der, om nogen her er interesseret i træet. Jeg har set eksempler på at nogen gerne giver flere hundrede kroner for gode Taks stammer.

Nyt svar til emnet »Stort takstræ fjernes«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Stort takstræ fjernes

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider